Gå videre til innhold
Nye Mitsubishi Triton/L200 - konkurrerer allerede i Australias 2019 SuperUte racingserie

Pressemelding -

Nye Mitsubishi Triton/ L200 konkurrerer allerede i Australias 2019 SuperUte racingserie

I Australia har det i alle år vært solgt et betydelig antall Mitsubishi Triton (L200 i Europa). Så mange at i løpet av kalenderår 2018 ble Triton den mest solgte Mitsubishi-modellen med over 24.000 enheter. Det er fem ganger mer enn det norske totale salget av pick-uper i fjor.

Utes…

Pick-uper er populære i Australia. De kalles «Utes» (av utility, som betyr nytte, eller nyttekjøretøy). Nye Triton/L200 er allerede introdusert iblant annet Sør-Øst Asia og Australia, og den kommer for salg i Europa i løpet av høsten 2019.

… kjøres det løp med

Australia er også et land hvor motorsport er populært og «Utes» har en egen superserie.

Mitsubishi Motors Australia sponser “Team Triton Racing” og modellen kalles MR Triton. Det gjøres en del modifikasjoner på det som i utgangspunktet er en fabrikkprodusert modell med dieselmotor og bakhjulsdrift. Motorvolumet kan økes til 2,8 liter, oppgraderte stempler, kamaksler, kraftigere innsprøytningssystem, større G-Turbo og intercooler benyttes, samt radiator med større kapasitet for bedre kjøling. Motorytelsen er på 380 HK og dreiemomentet på 700 Nm. 0-100 km/t går unna på under 3,5 sekunder og toppfarten ligger på rundt 240 km/t. Girkasse, understell og støtdempere, bakre differensial, større 20″ hjul er også en del av ombyggingen som bidrar til å få kreftene ned i bakken på en mest mulig effektiv måte.

MR Triton tok en fin tredje plass nylig i Superloop Adelaide 500.

Om MITSUBISHI MOTORS

Mitsubishi Motors Corporation er en global bilprodusent med hovedkontor i Tokyo, Japan, som har et konkurransefortrinn med biltypene SUV, plug-in hybrid, elbil og pickup. Siden Mitsubishi-gruppen produserte sin første bil for over hundre år siden har vi demonstrert våre ambisjoner og innovasjoner gjennom nye bilmodeller, og ved å være først ute med nyskapende teknologi. Mitsubishi Motors merkevare appellerer til alle bilkjøpere som ønsker å utfordre det bestående og omfavne endring. I samsvar med denne tankegangen introduserte Mitsubishi Motors sin nye merkevarestrategi i 2017. Slagordet “Drive your Ambition”– fanger opp kombinasjonen av en personlig indre motivasjon og fremtidsrettet holdning, og den uttrykker dermed samspillet mellom merkevaren og dens kunder. Mitsubishi Motors forplikter seg til å investere i innovative og nye teknologier, attraktivt design og produktutvikling for å svare på etterspørselen etter spennende nye bilmodeller til kunder over hele verden.

Christian R. Schmidt

Pressekontakt Administrerende direktør PR & kommunikasjon

Velkommen til Mitsubishi Motors Norge!

Mitsubishi i Norge er kjent for sine kjerneverdier kvalitet, 4WD/fremkommelighet, mer for pengene og at vi er miljøbevisste. Mitsubishi er pålitelige kvalitetsbiler som gir deg gode opplevelser, uansett hvor du er på vei.

Mitsubishi Motors Norge
Østre Aker vei 62