Mondelēz International ansetter ny ekstern kommunikasjonssjef

Mondelēz International ansetter ny ekstern kommunikasjonssjef

Mondelēz International forvalter noen av Nordens mest kjente merkevarer innen sjokolade, kjeks, sukkervarer, kaffe og pulverdrikker. I Norden styrker selskapet sitt Corporate & Government Affairs team med å ansette Celin Huseby i stillingen som External Communications Manager Nordic. --Celins bakgrunn og kompetanse vil styrke vår avdeling, og vi gleder oss over å kunne meddele at hun er på plass, sier Kommunikasjonsdirektør Norden Kristian Hvilen.

Celin Huseby vil i stillingen ha hovedansvaret for selskapets ekstern kommunikasjon og vil ha hovedbase i Oslo, men kommer også til å bruke tid i de andre nordiske landene. Huseby inngår i den norske lederguppen.

-- Jeg ser frem til å ta fatt på spennende og utfordrende oppgaver i et av verdens største «house of brands», i en tid hvor vi skal bygge Mondelez som selskap og hvor samfunnsansvar står i fokus, sier Huseby.

Huseby kommer fra stillingen som Konsern Kommunikasjonssjef hos den internasjonale malingsgiganten Jotun, hvor hun har hatt globalt ansvar for intern og ekstern kommunikasjon.

Celin Huseby er 32 år, og har studert medier og kommunikasjon ved Queensland University of Technology (QUT) i Brisbane, Australia.