Mondelēz International i Norge tilbakekaller Freia Melkerull 74g

Mondelēz International i Norge tilbakekaller Freia Melkerull 74g

OSLO – 13. januar2022Mondelēz International i Norge tilbakekaller Freia Melkerull 74g med holdbarhetsdato 05-11-22 og partinummer OGO0414452 grunnet risiko for allergener.

Bakgrunnen for tilbakekallingen er at et lite antall pakninger av produktet kan innholde biter av Freia Daim rull. Freia Daim rull inneholder mandler som ikke er en del av allergenprofilen til Melkerull.

Mondelēz International tar hendelsen på alvor og undersøker saken. Produktet kan potensielt være helsefarlig for de med mandelallergi.

Forbrukere som har kjøpt Freia Melkerull 74g med nevnte holdbarhetsdato og partinummer, bes returnere produktet i den butikken de kjøpte det for refusjon eller kontakte Mondelēz sin kundestøtte tlf. 21 53 08 57

Mondelēz International beklager eventuelle ulemper denne tilbakekallingen kan ha forårsaket

Om Mondelēz International Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) har som oppdrag å ”Empower people to snack right” gjennom å i over 150 land tilby: rett snacks, til rett øyeblikk, gjort på rett måte. Med en omsetning i 2020 på cirka 27 milliarder dollar leder MDLZ framtiden innenfor snacking med ikoniske globale varemerker som Oreo, belVita, og LU kaker; Cadbury ,Milka og Toblerone sjokolade; Trident tyggegummi och Philadelphia. I Norge er Mondelēz representert med produktportefølje med velkjente varemerker som Freia Melkesjokolade, Kvikk Lunsj, Twist, Kong Haakon, Daim, V6, Stimorol, Philadelphia, Regia, O´boy, Oreo og Ritz. Mondelēz International er et stolt medlem av Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 og Dow Jones Sustainability Index. Besøk https://www.mondelezinternational.com eller følg bedriften på Twitter på https://twitter.com/MDLZ.