Mondelēz International presenterer sin bærekraftsrapport «Snacking Made Right»

Mondelēz International presenterer sin bærekraftsrapport «Snacking Made Right»

Mondelēz International, Inc (Nasdaq: MDLZ) har publisert sin bærekraftsrapport for 2020, «Snacking Made Right». Rapporten viser selskapets fremskritt mot bærekraftsmålene knyttet til ESG (miljøet, sosiale forhold og god virksomhetsstyring). Mondelēz Internationals fokus på områder der selskapet kan gjøre en forskjell og ha størst effekt, leder til en bærekraftig strategi som sikrer langsiktige forbedringer. Bærekraft er et av Mondelēz Internationals langsiktige verdier og er integrert i selskapets strategi. Det gjenspeiles også i mottoet «to empower people to snack right» gjennom å tilby riktig snacks, lagd på den riktige måten, til rett tid.

Mondelēz Internationals kontinuerlige arbeid for å gjennomføre forandringer har ledet til viktige resultater slik som et mer bærekraftige innkjøpsprogram, samt reduksjon i avfall og utslipp. I 2020 har selskapet gjort viktige fremskritt mot å nå de globale bærekraftsmålene og noen av de langsiktige målene er allerede oppnådd:

Bærekraftige innkjøp av ingredienser

• 68% av selskapets kakao-volum til sjokolade er kjøpt inn fra et Mondelēz program for bærekraftig kakaoproduksjon, Cocoa Life
  • 98% av palmeoljen kommer fra leverandører som oppfyller Mondelēz Internationals Palm Oil Action Plan

Mindre miljøavtrykk

• 20% reduksjon av CO2-utslipp fra produksjonen av selskapets produkter. Dette overgikk målet om 15% reduksjon
  • 30% reduksjon i bruken av vann (priority water usage). Dette overgikk målet om 10% reduksjon
  • 30% reduksjon av totalt avfall som stammer fra produksjon. Dette overgikk målet om 20% reduksjon.

Resirkulerbar innpakning

• 94% av innpakningen (både plast og ikke-plast) er utviklet for å være resirkulerbar

Velvære og helse

• 16% av inntektene kommer fra produkter med porsjonskontroll

Samfunnsansvar

• Mondelēz International har etablert plattformen Sustainable Futures for å forsterke en langsiktig positiv påvirkning for mennesker og planeten gjennom innovative investeringer og partnerskap
  • Over 30 millioner dollar er donert til globale Covid-19 tiltak. Dette inkluderer en nylig donasjon på 2 millioner dollar for å bidra til å bekjempe pandemien i India

Akselerering av mangfold, likestilling og inkludering

Mondelēz International skrur opp tempoet for økt mangfold, likestilling og inkludering. I 2020 annonserte selskapet forpliktelser om å bruke 1 milliard dollar i året på kvinne- og minoritetseide selskaper, samt å doble antallet med minoritetsbakgrunn i lederposisjoner i USA innen 2024.

Mondelēz Internationals Snacking Made Right rapport bekrefter også det videre arbeidet for å nå miljømålene i 2025, som inkluderer:

Kakao

• 100% av kakaoen brukt i sjokolademerker skal være hentet gjennom MDLZs bærekraftige program for kakao, Cocoa Life

Karbon

• 10% reduksjon av vitenskapsbasert CO2 utslipp

Innpakning

• 100% av innpakningen skal være designet til å være resirkulerbar og ha resirkuleringsinformasjon
  • 25% reduksjon i bruken av ny plast («Virgin rigid plastic»)

Mondelēz International gjennomfører en medie- og investorkonferanse om 2020 Snacking Made Right rapporten og de pågående tiltakene knyttet til ESG (miljøet, sosiale forhold og god virksomhetsstyring) den 26. mai 2021.

For å se hele rapporten eller for å se resultatene vi har oppnådd, vennligst se her: Snacking Made Right Report

Om Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) har som oppdrag å ”Empower people to snack right” gjennom å i over 150 land tilby: rett snacks, til rett øyeblikk, gjort på rett måte. Med en omsetning i 2020 på cirka 27 milliarder dollar leder MDLZ framtiden innenfor snacking med ikoniske globale varemerker som Oreo, belVita, og LU kaker; Cadbury ,Milka og Toblerone sjokolade; Trident tyggegummi och Philadelphia. I Norge er Mondelēz representert med produktportefølje med velkjente varemerker som Freia Melkesjokolade, Kvikk Lunsj, Twist, Kong Haakon, Daim, V6, Stimorol, Philadelphia, Regia, O´boy, Oreo og Ritz. Mondelēz International er et stolt medlem av Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 og Dow Jones Sustainability Index. Besøk https://www.mondelezinternational.com eller følg bedriften på Twitter på https://twitter.com/MDLZ.

Nordic Press Office

Pressekontakt Pressekontakt Norden +46 (0)8 505 40 200

Mondelēz International empowers people to snack right