Hilti sin helt nye og komplette batteriplattform Nuron. Én plattform - økt ytelse - forbedret helse og sikkerhet.

Hilti sin største verktøylansering noen gang!

Motek presenterer Hilti sin nye batteriverktøyplattform, Nuron. Med Nuron får du alle verktøy på én batteriplattform.

Produktiviteten økes med denne brede plattformen av verktøy, og som et pluss kan du jobbe med selv tunge oppgaver uten kabler! Med Nuron kan verktøyparken optimaliseres slik at du får høyere effektivitet enn med kablede eller bensindrevne verktøy. Du får gjort mer arbeid per lading, raskere og med mindre nedetid.

Den revolusjonerende batteriteknologien gir deg utrolig kraft og ytelse for krevende jobber som meisling av betong, serieboring i harde materialer, sliping og kutting av metall samt saging av treverk. Alle Nuron-verktøy og batterier har økt levetid og flere innebyggede sikkerhetsfunksjoner for å håndtere selv de tøffeste forhold, med redusert risiko for skader. Slik unngår du unødvendige kostnader og forsinkelser på byggeplassen.

– At vi nå kan tilby tunge verktøy, som for eksempel betongsag, utslippsfritt og med kraftig batteridrevet ytelse betyr at vi ser utvikling i riktig retning. Dette er typisk for Hilti, sier Motek sin markedsdirektør for Hilti, Cato Løkka.

Andre viktige sikkerhetsfunksjoner på Hilti Nuron er SensTech, som er en berøringsaktivert dødmannsknapp, tilbakeslagskontroll 3D ATC og sikkerhetsreim for å hindre at verktøyet faller fra høyder.

– Jeg testet ut meiselhammeren TE 2000-22 på et badegulv da jeg fikk låne noen Nuron-verktøy før lansering. Ca. 90 % av gulvet ble pigget opp på én lading. Mens jeg fjernet massene fikk jeg ladet opp batteriene igjen og fikk så gjort ferdig jobben. Det gikk utrolig raskt og smertefritt, sier Øystein Ivarsen (@snekkerivarsen).

Motek kommer med fire forskjellige Nuron-batterier når de lanserer systemet 3. oktober, B22-55, B22-85, B22-170 og B22-255. I tillegg lanseres det tre ladere og 48 verktøy. Dette er bare begynnelsen!

Motek leverer verktøy, festemidler og tjenester til bygg- og anleggsbransjen. Dette inkluderer bransjer som næringsbygg, boligbygg, installasjon og tunneler. Våre selgere og ingeniører hjelper deg å finne de riktige produktene og gode løsninger. Motek hadde i 2020 en omsetning på over 1 milliard kroner og har over 300 ansatte. Hovedkontoret ligger i Oslo, men Motek dekker hele landet med sine 30 butikker og over 130 selgere. Motek fokuserer på å gi rådgivning direkte på byggeplassen og tilbyr kvalitetsmerker som Hilti, Festool, Bostitch og produkter under eget varemerke.

Cato Løkka

Pressekontakt Markedsdirektør 913 57 411
Sindre Dyb

Produktsjef bor, kombi, meisel, Hilti batterimaskiner, inserts (bits, piper, bor, etc.) 90855639