Motek satser på områdene fiskeoppdrett og datasenter med to nye forretningsutviklere

Motek ser at datasenter og fiskeoppdrett er to områder der de kan bistå kundene med både kunnskap og produkter. Til dette har Motek opprettet to nye stillinger i ingeniørteamet sitt og ansatt én forretningsutvikler innenfor hvert felt. Forretningsutviklerne skal fokusere på langsiktig samarbeid med eiere, byggherrer, spesialentreprenører og konsulenter innenfor datasenter og fiskeoppdrett.

Møt Motek sine forretningstuviklere

Alexander Ugland har siden juni 2021 jobbet som forretningsutvikler for fiskeoppdrett hos Motek. Han har en mastergrad i forretningsutvikling fra Norges miljø- og biovitenskapelig universitet og er interessert i marine ressurser, bærekraftig utvikling og kunnskapsdeling.

Peter Nilsen er utdannet maskiningeniør og har siden oktober 2021 jobbet hos Motek. Fra tiden før Motek har han 15 års erfaring innenfor skruer, anker og festemidler.

Begge Moteks nye forretningsutviklere brenner for fagene sine og tar gjerne en prat om hvordan Motek kan veilede og hvilke produkter de har til bruk i datasenter eller fiskeoppdrettsanlegg.

Peter Nilsen, forretningsutvikler datasenter
+47 469 88 296, Peter.nilsen@motek.no

Alexander Ugland, forretningsutvikler fiskeoppdrett
+47 971 20 923, Alexander.ugland@motek.no

Motek leverer verktøy, festemidler og tjenester til bygg- og anleggsbransjen. Dette inkluderer bransjer som næringsbygg, boligbygg, installasjon og tunneler. Våre selgere og ingeniører hjelper deg å finne de riktige produktene og gode løsningene. Motek hadde i 2020 en omsetning på over 1 milliard kroner og har over 300 ansatte. Hovedkontoret ligger i Oslo, men Motek dekker hele landet med sine 29 butikker og over 130 selgere. Motek fokuserer på å gi rådgivning direkte på byggeplassen og tilbyr kvalitetsmerker som Hilti, Festool, Bostitch og produkter under eget varemerke.

Roger Hasslinger

Leder Feltingeniøravdelingen 98247487