Nyhet! Hilti TE 70-ATC/AVR

Slipp beistet løs - Hilti TE 70-ATC/AVR kombihammer!

Nå er det ingen nåde for betongen. Verdens raskeste kombihammer, nye Hilti TE 70 ATC/AVR (4. generasjon) erstatter både TE 80 ATC/AVR og TE 70 AVR. En fantastisk maskin laget for serieboring og kraftig meisling.

Mot forgjengeren skilter denne med 40 % økt ytelse ved meisling, 27 % ved boring, samtidig som den børsteløse motoren og avtagbare ledningen gir 25 % økt levetid og mindre driftsstans.

To separate kammer forhindrer at støv trenger inn i maskinen. Hilti TE 70 ATC/AVR har en utrolig lav vibrasjonsverdi og er ekstremt produktiv. Maskinen er både tryggere og mer ergonomisk med ATC (aktiv momentkontroll) og AVR (aktiv vibrasjonsreduksjon

Nøkkelegenskaper

• SDS-maks flaggskip
  • Ø 20–55 mm
  • Drille flere hull i serie
  • 50 % økt ytelse mot TE 60
  • Høyintens meisling
  • Aktiv vibrasjonsreduksjon (AVR)
  • Aktiv momentkontroll (ATC)
  • Børsteløs motor
  • Avtagbar kabel

Bruksområder

Slagboring i betong, mur og naturstein med bor 12 - 150 mm i diameter. Bore hull for tunge ankre fra 20-40 mm i diameter. Meisling og riving med spisse og flate meisler. Boring med høyt dreiemoment i tre og stål.

Støvfri arbeidsplass

Sammen med denne maskinen kan man bruke enten spesialborene TE-YD som er hule eller støvavsuget DRS-Y og koble dette direkte til støvsugeren for en støvfri arbeidsplass. Sammen med DRS-Y støvfjerningssystem samles faktisk opptil 98 % av støvet. Dette fremmer arbeiderens HMS og reduserer opprydding i etterkant.

ATC / AVR – for din helse og sikkerhet

Det unike Aktive momentkontrollsystemet (ATC), stopper motoren nesten umiddelbart dersom boret kiler seg om det treffer for eksempel armering. Dette reduserer risikoen for kick-back av maskinen. Samtidig gjør AVR (aktiv vibrasjonsreduksjon) maskinen mer behagelig å bruke og bidrar til å øke den daglige produktiviteten. Man kan altså jobbe lenger på grunn av redusert vibrasjon i maskinen. TE 70 ATC/AVR tilbyr høy produktivitet for et bredt spekter bore- og meiselapplikasjoner.

Motek leverer verktøy, festemidler og tjenester til bygg- og anleggsbransjen. Dette inkluderer bransjer som næringsbygg, boligbygg, installasjon og tunneler. Våre selgere og ingeniører hjelper deg å finne de riktige produktene og gode løsningene. Motek hadde i 2018 en omsetning på rundt 940 millioner kroner og har over 300 ansatte. Hovedkontoret ligger i Oslo, men Motek dekker hele landet med sine 29 butikker og over 130 selgere. Motek fokuserer på å gi rådgivning direkte på byggeplassen og tilbyr kvalitetsmerker som Hilti, Festool, Bostitch og produkter under eget varemerke.

Sindre Dyb

Produktsjef bor, kombi, meisel, Hilti batterimaskiner, inserts (bits, piper, bor, etc.) 90855639