Kjersti Tveterås spiller rollen som Alice. Foto: Øyvind Eide

Nationaltheatret gir ut nyskrevet musikk for hele familien

Mads Bones og Kyrre Havdal står bak suksessforestillingen Alice i Vidunderland på Nationaltheatret. Nå er deres splitter nye sjangeroverskridende musikk gitt ut på Spotify, Tidal og Itunes.

«Her har vi Datarock-hommage i et heidundrende teselskap, vi har en skikkelig pop-ballade i kålormens sang «Jeg vil være meg», mens døgnfluene synger en sambalåt som gjerne kunne blitt satt opp på en kveldscabaret for voksne.» Det skriver Aftenposten om musikken i sin anmeldelse av Alice i Vidunderland på Nationaltheatrets hovedscene.

Regissør og manusforfatter Mads Bones og komponist Kyrre Havdal har tatt Trøndelag med storm med braksuksesser som komiprisvinneren Juleevangeliet – The Smash Hit Musical og Tordenskjold – alle tiders trønder, som satte salgsrekord på Trøndelag Teater. Duoen stod også bak storhiten «Trønder», som markerte sammenslåingen av Trøndelag. Nå har Bones og Havdal tatt turen til Oslo og Nationaltheatret med Alice i Vidunderland, inspirert av Lewis Carrolls barnebok fra 1865, der de har tatt med sin musikalske sjarm og klokskap inn på Norges sceniske storstue – til stor glede for både store og små.

Forestillingen spilles på Nationaltheatret hele julen, til og med lørdag 4. januar 2020.

Du finner musikken på SpotifyItunesTidal og Youtube.

Om Nationaltheatret

Nationaltheatret er Norges største teater med et uttalt mål om å bli anerkjent som et av Europas ledende teatre, tradisjonsrikt og grensesprengende. Teatret ligger i sentrum av Oslo – mellom slottet og Stortinget – i et praktbygg fra forrige århundreskifte. Det har fire faste scener: Hovedscenen, Amfiscenen og Malersalen, samt Torshovteatret, en biscene på Oslos østkant.

Monica Lindanger

Nettredaktør 901 69 762

Tradisjonsrikt og grensesprengende

Nationaltheatret er Norges største teater med et uttalt mål om å bli anerkjent som et av Europas ledende teatre, tradisjonsrikt og grensesprengende. Teatret ligger i sentrum av Oslo – mellom slottet og Stortinget – i et praktbygg fra forrige århundreskifte. Det har fire scener: Hovedscenen og Amfiscenen , samt Torshovteatret og Kanonhallen på Løren.

Nationaltheatret