Foto: Gisle Bjørneby/Nationaltheatret

OBOS fortsetter samarbeidet med Nationaltheatret

Nationaltheatret og OBOS forlenger sitt tiårige samarbeid med ytterligere ett år.

Avtalen sikrer at de over 550 000 OBOS-medlemmene fortsatt kan kjøpe teaterbilletter med 20 prosent rabatt.

– Vi er glade for at det lange og gode samarbeid med OBOS som hovedsponsor fortsetter. Avtalen bidrar til å styrke teatrets økonomiske handlingsrom, samtidig som de mange OBOS-medlemmene er sikret rabatterte billetter til gode kulturopplevelser. Gjennom de siste ti årene har Nationaltheatret og OBOS sammen laget en rekke viktige arrangementer, blant annet for barn og unge. Årlig kjøper cirka 40 000 OBOS-medlemmer rabatterte billetter til våre forestillinger, og vi ønsker både gamle og nye publikummere velkommen i teatret, sier teaterdirektør Marta Hjelle.

– OBOS ønsker å bidra til en levende by med et rikt kulturliv der folk trives og ønsker å bo. Gjennom våre samarbeidsavtaler ønsker OBOS å gi tilbake til våre medlemmer. Nationaltheatret og det spennende programmet på deres scener gir våre medlemmer, ansatte og kunder unike kulturopplevelser, sier sponsorsjef i OBOS Rasmus Aarflot.

OBOS vil være Nationaltheatrets hovedsamarbeidspartner i 2024. Det vil i tillegg være mulig å inngå skreddersydde samarbeid og avtaler i mindre omfang.

For spørsmål om forlengelsen av samarbeidet med OBOS eller spørsmål om nye samarbeidsavtaler, ta kontakt med leder for samfunn og merkevare, Elisabeth Sødal: Elisabeth.Sodal@nationaltheatret.no

Om Nationaltheatret

Nationaltheatret er Norges største teater med et uttalt mål om å bli anerkjent som et av Europas ledende teatre, tradisjonsrikt og grensesprengende. Teatret ligger i sentrum av Oslo – mellom slottet og Stortinget – i et praktbygg fra forrige århundreskifte. Det har fire faste scener: Hovedscenen, Amfiscenen og Malersalen, samt Torshovteatret, en biscene på Oslos østkant. I forbindelse med at Nationaltheatret skal rehabiliteres tar teatret i bruk en splitter ny scene, Kanonhallen på Løren.

Elisabeth Sødal

Leder formidling og festivalkommunikasjon 416 71 280
Hilde Crone Leinebø

Pressekontakt PR-ansvarlig 926 90 046
Øystein Hygen Christensen

Pressekontakt Informasjonssjef Pressehenvendelser til teatersjef Kristian Seltun. 480 30 073

Tradisjonsrikt og grensesprengende

Nationaltheatret er Norges største teater med et uttalt mål om å bli anerkjent som et av Europas ledende teatre, tradisjonsrikt og grensesprengende. Teatret ligger i sentrum av Oslo – mellom slottet og Stortinget – i et praktbygg fra forrige århundreskifte. Det har fire scener: Hovedscenen og Amfiscenen , samt Torshovteatret og Kanonhallen på Løren.

Nationaltheatret