​Nordic Entertainment Group forlenger eksklusive Formel 1-rettigheter

Nordic Entertainment Group (NENT Group) har i dag inngått avtale med Formel 1® om å forlenge de eksklusive medierettighetene til Formel 1® i Danmark, Norge og Sverige til og med 2021. NENT Group vil sende direkte fra hver eneste trening, kvalifisering og løp fra verdens mest populære motorsport de tre kommende sesongene. Formel 1® vil bli sendt på NENT Groups reklamekanaler, betalingskanaler og Viaplay.

Inneværende sesong startet 25. mars med Australia Grand Prix. Dette var det første av totalt 21 løp denne Formel 1®-sesongen. Svenske Marcus Ericsson og danske Kevin Magnussen konkurrerer mot blant annet regjerende mester Lewis Hamilton. Briten håper å bli den tredje føreren i historien som vinner tittelen hele fem ganger.

NENT Group skal vise hvert eneste minutt fra alle treninger, kvalifiseringer og løp de tre neste sesongene. Sendingene vil i Norge bli sendt direkte på NENT Groups reklamekanaler, betalingskanaler og Viaplay, med norske kommentatorer og ekspertanalyser.

Morten Aass, administrerende direktør i NENT Group, som huser strømmetjenestene Viaplay og Viafree, samt betalingskanalene Viasport og gratiskanalene TV3, Viasat 4 og TV6, er strålende fornøyd:

“Formel 1-sirkuset er blant verdens største og mest spennende sportsbegivenheter. NENT Group er Nordens ledende underholdningsleverandør, og at vi nå vil forlenge disse rettighetene er et helt naturlig steg videre. Vi er strålende fornøyde med å fortsatt kunne tilby motorfansen plass på første seterad for å se Formel 1 på våre plattformer.»

Ian Holmes, Formula 1® Director of Media Rights sier:

“Vi har nå samarbeidet med MTG i over et tiår, og de har levert en fantastisk dekning av Formel 1. Som den ledende og mest innovative underholdningsleverandøren i Norden, er NENT Group det riktige stedet å være for Formel 1. Vi ser frem til å fortsette det gode samarbeidet, og jobbe tett sammen om F1s strømmetjeneste, i mange år fremover».

I tillegg til den eksisterende dekningen av Formel 1®-løpene vil NENT Group og Formel 1® fra og med 2019-sesongen også tilby strømming med mye ekstra innhold til den mest ihuga Formel 1®-fansen.

NENT Groups motorsportrettigheter inkluderer nå blant annet Formel 1®, NASCAR, V8 Supercars, MotoGP, Speedway, Formel 2™, Porsche Supercup, Race of Champions og Formula Renault Eurocup.

NENT Group viser mer enn 50.000 timer direktesendt sport hvert eneste år på sine TV-kanaler og strømmetjenester, inkludert NHL, KHL, UEFA Champions League, NFL, boksing, UFC, golf med mer.

• morten aass
  • nent group

Nordic Entertainment Group (NENT Group) er Nordens ledende underholdningsleverandør. Vi underholder millioner av mennesker hver dag med våre strømmetjenester, TV-kanaler og radiostasjoner, og våre produksjonsselskaper skaper nytt og spennende innhold for medieselskaper i hele verden. Vi gjør livet mer underholdende ved å tilby de beste og mest varierte opplevelsene – fra direktesendt radio og sport, til filmer, serier, musikk og egenproduserte programmer. Med hovedkvarter i Stockholm er NENT Group en del av Modern Times Group MTG AB, et ledende internasjonalt digitalt underholdningskonsern som er notert på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ og ‘MTGB’). NENT Group vil etterhvert noteres separat på Nasdaq Stockholm.