Se alt av UEFA Champions League på MTGs flater frem til 2021

Tidligere i dag kom nyheten om at MTG har sikret seg de skandinaviske rettighetene til UEFA Champions League frem til 2021. For Norges del betyr det at alle UEFA Champions League-kamper fremdeles vil være tilgjengelig på MTGs flater.

MTG er det eneste underholdningskonsernet i verden som har hatt medierettighetene til verdens mest prestisjefylte fotballturnering sammenhengende helt siden starten i 1992, for 25 år siden. Medierettighetene for turneringen kommer fra 2018 til å bli enda mer omfattende, med 35% flere sendinger – 46 sendetidspunkter som dekker 138 kamper over 17 uker. MTG har sikret eksklusive rettigheter for 108 av UEFA Champions League-kampene i Norge, de resterende kampene blir sublisensiert til TV2 – men alt av Champions League-innhold vil være tilgjengelig på MTGs flater i Norge.

Sportssjef i MTG Norge, Anne Tufte, sier:

- Vi er glade for å ha sikret oss verdens beste fotballturnering for en ny rettighetsperiode. UEFA Champions League vil fra 2018 ble enda mer omfattende enn tidligere, med atskillig flere sendetidspunkter.  Selv om vi har sublisensiert deler av kampene til TV2, vil seerne fremdeles se alle UEFA Champions League-kamper på våre flater og det er vi selvfølgelig strålende fornøyde med.

MTGs fotballportefølje omfatter i Norge UEFA Champions League, spanske La Liga, italienske Serie A, franske Ligue 1, nederlandske Æresdivisjonen og Copa del Rey. Fotballsendingene vises på MTGs fri-TV-kanaler (MTG TV), Viasats betalings-TV-kanaler og strømmetjenesten Viaplay.

MTG tilbyr ikke bare flest sendinger av internasjonal fotball, men har også det mest komplette sportstilbudet med over 50 000 timer direktesendt sport det siste året.

• Massemedia

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtiden for underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV og radio, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG er født i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB').