SOS Barnebyer med beste radioreklame i desember

Sølvmikken, det månedlige norgesmesterskapet i radioreklame, ble i desember vunnet av Per Høj med en reklamesnutt for SOS Barnebyer.

Alvoret inntok radioreklamen i desember, slik det gjerne gjør når det nærmer seg jul og tankene går til de som ikke nødvendigvis har det så godt. Vinnerjobben i Sølvmikken for desember begynner som en beskrivelse av julefilmklassikeren «Home Alone». Men, som fortellerstemmer etter hvert understreker: livet er ikke som på film. For mange barn er en jul uten feiring med foreldre og familie en reell virkelighet.

– Det er ikke nødvendigvis bare moro å være Alene hjemme i jula, understreker juryen i sin kommentar.

– Månedens vinner tar en folkekjær filmklassiker og snur den på hodet. Grepet er originalt og spotten er svært velprodusert. En velskreven voice, og et godt musikkfaglig håndverk løfter dette til en fortjent førsteplass! God jul!

Kreativt team hos Per Høj var Theis Roksvåg Pedersen, Christoffer Rontén, Aslak Aalberg, Mads Rønold og Øyving Waage, og spottene ble produsert av Verdens Sterkeste Mann.

Både Og stakk av med både andre- og tredjeplassen i desember for kampanjer for henholdsvis BAR – barn av rusmisbrukere og Unicef-nettsiden Verdensgaver.no.

Hør alle månedens vinnerspotter og tidligere vinnere på gullmikken.no.

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4, Kreativt Forum og Bauer Media hver måned. Formålet med prisene er å hedre og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioreklamearbeider. Månedens beste arbeid går automatisk videre til juryering i Årets beste radiospott i Gullblyanten. Sølvmikkens formål er å vise det beste av kreativ kommersiell radiokommunikasjon i Norge. Sølvmikken skal bidra til å heve ambisjonsnivået og inspirere den enkelte utøver til kreativitet, kreativ problemløsning, nyskapning og fornyelse.

• radioreklame
  • per høj
  • sos barnebyer
  • sølvmikken
  • p4

P4 Lyden av Norge er landets største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen kan lyttes til via det riksdekkende DAB-nettet, på digital-TV, internett eller via mobilapper. P4-gruppen består i tillegg av P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro, P10 Country og NRJ har tilsammen 2,3 millioner ukentlige lyttere. P4 Radio hele Norge har sitt hovedkontor på Lillehammer, med regionkontor i Oslo. P4-gruppen er heleid av Nordic Entertainment Group (NENT Group). Ansvarlig redaktør: Kenneth Andresen.