​Dette er TV3s EM-lag

Tradisjonen tro skal Håndballjentene i aksjon like før julen ringes inn, og i år er Sverige vertsnasjon for europamesterskapet i håndball for kvinner. I Norge er det TV3 som skal gi det norske folket håndballfesten på TV, og alle Norges kamper sendes på TV3.

Studiosendinger

Gjennom hele mesterskapet vil det hver kampdag være direktesending fra studioet vårt, onsite i Sverige.

Christian Ramberg er programleder, og med seg som håndballeksperter i studio har han tidligere landslagsstjerne og TV3s nyeste håndballekspert Isabel Blanco, sammen med en rutinert og kunnskapsrik Frode Kyvåg.

Daniel Høglund vil igjen være hovedkommentator, og sammen med ham skal tidligere håndballspiller og nåværende trener for Glassverket, Geir Oustorp, være ekspertkommentator. Frode Scheie kommenterer de øvrige kampene.

Ole-Petter Westereng, Simen Sveen og Ørjan Bjørnstad, er reportere.

Nettsiden viasport.no blir brukt som hovedportal for reportasjer, klipp og ekstramateriell, utenom sendingene.

TV3s EM-lag

Programleder: Christian Ramberg
Christian Ramberg har lang fartstid i programlederstolen og ledet EM-sendingene til TV3 i januar. Han er fast i programlederrollen for UEFA Champions League-sendingene på Viasat 4 og Viasat Fotball. Ramberg har jobbet som journalist innen TV og radio gjennom hele yrkeskarrieren og dekker også Super Bowl fra indrebane, samt Viasats boksesendinger.

Ekspert: Frode Kyvåg
Frode Kyvåg ble med en del av Viasats håndballag høsten 2014, i rollen som ekspertkommentator. Han har lang fartstid innen idretten, blant annet skøyter, fotball og håndball, men er nok kjent for sitt store engasjement knyttet til Norway Cup og som trener for Bækkelaget.

Ekspert: Isabel Blanco
Isabel Blanco er tidligere landslagspiller med stor internasjonal erfaring både fra mesterskap med Norge, dansk håndball og Champions League med Larvik. Strekspilleren har to EM gull, seriesølv og bronse fra danmark og NM, serien og sluttspillmester med Larvik. Dessuten ble hun kåret til årets lagspiller i Danmark i 2005.

Kommentator: Daniel Høglund
Daniel Høglund var hovedkommentator under håndball-EM for herrer i januar, og vil også være hovedkommentator gjennom mesterskapet i desember. Daniel kommenterer ukentlig håndball på internasjonalt nivå, der han følger de norske lagene i EHF Champions League. Den tidligere P4-profilen har viet store deler av sitt yrkeslange liv til sport der han har dekket håndballmesterskap, både EM og VM, samt større idrettbegivenheter, og jobber også fast som kommentator på UEFA Champions League.

Ekspertkommentator: Geir Oustorp
Geir Oustorp er tidligere landslagsspiller og tysklandsproff, og er nå blant landets beste håndballtrenere. Han har denne høsten ledet Glassverket som levert gode kamper i deres aller første sesong i Champions League. Tidligere har han trent klubber som Drammen og Byåsen.

Det vil hver dag gjennom hele mesterskapet være redaksjonell dekning av Norges og øvriges prestasjoner på MTGs flater via TV3, Viasat 4 på TV, og radiokanalen P4.

#tv3em

• Ballsport

MTG er et internasjonalt underholdningskonsern. Våre virksomheter strekker seg over seks kontinenter og består blant annet av TV-kanaler, online-tjenester, innholdsproduksjon og radiostasjoner. MTG i Norge representerer blant annet MTG TV som inkluderer TV3, TV6, Viasat 4 og Viafree, samt Viasat, Viaplay, P4-gruppen, og Nice Entertainment Group som består av flere produksjonsselskaper. MTG er et selskap i vekst og er børsnotert på Nasdaq OMX Stockholm. Besøk www.mtg.com for mer informasjon.