Eventyrlig oppussing - hytte-makeover Norge rundt

I Eventyrlig oppussing tar interiørekspert Halvor Bakke og hans snekker-team deg med til fjells, sjøs og skogs. Det blir strabasiøse turer med fraktutfordringer og soving i telt, og du vil se hvordan et middelmådig feriested forvandles til en perle i vill og vakker natur. Premiere torsdag 29. oktober kl. 21.55 på TV3.

Eventyrlig oppussing er et helt nytt oppussingsprogram med fokus på hytter, utviklet av Halvor Bakke selv. Dette blir en eksotisk og barsk oppussingserie pakket inn i en reisedokumentar, hvor Halvor og hans tre hjelpere Thomas Rambekk, Mikkel Solbjørg og Gustav Brustad-Nilseng tar oss med over det ganske land og forvandler slitne feriesteder til perler blant vill og vakker natur.

Alle hyttene som skal pusses opp har en eventyrlig beliggenhet, og målet er å gjøre innerom like forlokkende som uterom. De fire guttene har levd tett på hverandre gjennom serien, ofte uten tilgang til dusj og toalett, og dette har gått hardt utover personlige hygiene og satt den berømte lunta på prøve.

I premiereepisoden går turen til Todalen for å pusse opp en klassisk seter i idylliske Trollheimen. Det blir en spesiell uke uten dusj og toalett og med mye logistikk og helikopterfrakt. Halvor og guttene skal hjelpe Gudmund Kårvatn og barna hans, som lenge har hatt lyst til å gjøre noe med stedet. Setra er over 230 år gammel og det er avgjørende at historie og sjel blir ivaretatt på en ordentlig måte.

Programmet går over seks episoder der vi besøker Todalen, Bamble, Helgelandskysten, Finnskogen, Geiranger og Oppdal.

Premiere: Eventyrlig oppussing, torsdag 29. oktober kl. 21.55 på TV3.

Den første episoden av Eventyrlig oppussing vil bli tilgjengelig på forhåndsvisningstjenesten Ready To Air i løpet av dagen. Interesserte journalister må registrere seg på www.readytoair.net for å kunne benytte seg av tjenesten.

• eventyrligoppussing
  • hytte