Kredittkortet brenner fortsatt i lomma: Sesongpremiere på Luksusfellen

Tømte bankkontoer, regninger som opptenningsved og et overforbruk på biler er muligens som kryptonitt å regne for deltakerne, men ingen utfordring er stor nok for Norges nye superhelter, økonomiekspertene Hallgeir, Magne, Silje og Cecilie i TV3s seersuksess Luksusfellen -  som nå går inn i sin trettende sesong. Sesongpremiere onsdag 30. september kl. 20.30 på TV3.

«Å havne i luksusfellen» er blitt et allment begrep man bruker om folk som har overforbruk av lånte penger, enten de er brukt på klær, bil, reiser, elektronikk eller forbruksvarer.

Nordmenn med skakkjørt økonomi trenger åpenbart hjelp som aldri før. Når pengene brukes på alt annet enn regninger og nedbetaling av kredittkort, og gjelden vokser til man ikke ser noen vei ut av problemene, kommer Luksusfellens superhelter til unnsetning. Denne sesongen skal ekspertene med omtrent overnaturlige evner til å få bukt med renters rente for første gang oppleve at det offentlige også er med på å trekke folk ned i inkassogjørma.

Hallgeir Kvadsheim, Silje Sandmæl, Magne Gundersen og Cecilie Lynum bretter opp ermene og kommer Ola Nordmann til unnsetning. Økonomisk hjelp skal ytes: Forbruk skal ned, regninger skal åpnes og gjeld skal betales.

I sesongpremieren drar Magne og Silje til Tønsberg. Der bor Miriam og André. I 2008 opplevde de alle foreldres store mareritt. De mistet et barn og sorgen ble vanskelig å takle. Paret søkte trøst i dyre reiser og opplevelser, alle utskeielsene ble finansiert med forbrukslån og stadig flere kredittkort. Gjelden vokste i rekordfart og situasjonen er nå ute av kontroll. Kan Luksusfellens eksperter Silje og Magne hjelpe dem før familiens hjem blir tvangssolgt?

Sesongpremiere onsdag 30. september kl. 20.30 på TV3.

Sesongpremieren av Luksusfellen er tilgjengelig på forhåndsvisningstjenesten Ready To Air. Interesserte journalister må registrere seg på www.readytoair.net for å kunne benytte seg av tjenesten.

• luksusfellen
  • sesongpremiere