Nesten en million seere så øyeblikket da Norge vant over Frankrike på TV3

I gårsdagens avgjørende EM-kamp slo Norge regjerende verdensmestre Frankrike 29 - 24, og sørget for både semifinaleplass og enda en seerrekord på TV3. Den avgjørende kampen ble i snitt sett av 633.000 seere, og nesten en million seere - 963.000 - var innom samtidig i sluttminuttene.

Den kommersielle andelen i sendetidspunktet var på hele 66,4 prosent, og andelen for hele dagen på TV3 var 25,3 prosent. Dette er kanalens høyeste andel siden 2010, og høyeste seertall på TV3 siden 2008.

Først av alt må vi gratulere Norge og norsk herrehåndball med bragden! TV3 er stolte over å være den kanalen som får kringkaste Håndballguttas gjennombrudd, og mirakelkamper som gårsdagens. Det er en fantastisk sportslig suksess, og dessuten stor TV-underholdning. Norges kamper gir gang på gang overveldende seertall.

«I tillegg til en peak på nesten en million seere, er det storartet at hele 700.000 ønsket å følge oss live kvarteret rett etter kampslutt, hvor Gunnar Pettersen bidro til å skape et herlig, tårevått TV-øyeblikk», sier MTG TV-sjef Morten Micalsen.

Studiostart for semifinalen mellom Norge og Tyskland sendes på TV3 fredag kl. 17.30.

• Media, kommunikasjon

• viasat 4