Over en halv million seere fikk med seg Håndballguttas åpningskamp i EM på TV3

På fredag ble håndball-EM for herrer kastet i gang i Kroatia. Norge gikk på et surt ettmålstap mot Frankrike, men kampen ga TV3 en meget god start på mesterskapet, der 510 000 seere fulgte Håndballgutta i snittSøndag ble det seier til Håndballgutta i kampen mot Hviterussland, og nesten en halv million seere fikk med seg den kampen også.

510 000 seere i snitt fulgte kampen mot Frankrike. Dette er det høyeste tallet i en åpningskamp for Håndballgutta siden 2010. På det meste var det 735 000 seere innom kampen. Med 22,7 % i kommersiell andel er dette den beste dagen for TV3 siden april i fjor.

Søndagens kamp mot Hviterussland var ikke mye dårligere, og hadde 470 000 seere i snitt, og en kommersiell seerandel på 18,3 %.

"Vi er veldig godt fornøyd med denne starten, spesielt tatt i betraktning den enorme konkurransen det var på begge dagene. Vi gleder oss til å følge dem utover i mesterskapet, og håper og tror at de vil gi oss gode TV-øyeblikk utover i måneden», sier programdirektør MTG TV, Andreas Bakka Hjertø.

Det norske herrelandslaget har et enormt potensial, og engasjerer publikum og seere her hjemme med prestasjonene sine. Under forrige EM ble det satt seerrekord på seerrekord på TV3.

Norges neste kamp er tirsdag, når de møter Østerrike i siste gruppespillskamp. Kampen sendes fra klokken 19.45 på TV3.

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtiden for underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV, radio og strømmetjenester, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG har sitt opphav i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB').