Gå videre til innhold
Essenza Mini kommer i to design og i fem flotte farger - her i en herlig frisk limegrønn farge.

Kaffemaskinen du enkelt kan ta med på hytta

Nespresso-maskinen Essenza Mini får plass på ethvert kjøkken og passer perfekt på hytta eller om bord i båten.

Med Essenza Mini lanserer Nespresso sin minste kaffemaskin noensinne. Det kompakte designet gjør det lett å finne plass til Essenza Mini på kjøkkenet, og det blir enkelt å ta med kaffemaskinen på hytta eller om bord i båten. Med den kompakte lille kaffemaskinen er det mulig å lage både espresso og lungo.

– Mange ønsker å nyte god kaffe på en enkel måte, uten at det går på bekostning av smaken. Vi har kombinert kaffe av høy kvalitet med brukervennlighet og minimalistisk design, sier Mari Lønne Wergeland i Nespresso.

Essenza Mini kommer i to modeller og i fem flotte farger. Det ene designet er rent, med rette kanter og tilbys i svart, hvit og grå. Det andre designet er trekantformet og tilbys i fargene hvit, rubinrød og limegrønn.

Den nye maskinen tilbyr:

• To programmerbare knapper for å tilberede espresso eller lungo
  • Ultrakompakt størrelse (204 x 330 x 84 mm eller 205 x 325 x 110 mm)
  • Lavenergimodus som starter når maskinen har stått ubrukt i tre minutter. Strøm skrus automatisk av etter ni minutter.
  • Rask oppvarming
  • Ultralett vekt på 2,3 kg
  • Kompakt design
  • Maskinens funksjoner er lett forståelige og enkle å bruke

Nespresso Essenza Mini kaffemaskin vil være tilgjengelig fra uke 13 i Nespresso boutiques og i nettbutikken på nespresso.com. Prisen for maskinen er 899 kr.

Nestlé Nespresso SA er pioneren og referansen til porsjonskaffe av høyeste kvalitet. Nespresso har hovedkontor i Lausanne i Sveits, opererer i 64 land og har over 12 000 ansatte. I 2015 besto det globale butikknettverket av over 450 eksklusive Nespresso boutiques. For mer informasjon, besøk Nestlé Nespresso sin bedriftsnettside nestle-nespresso.com.

Gro

Pressekontakt Brand Communication Manager

Nespresso Norge

Nestlé Nespresso SA er et heleid datterselskap av den internasjonale Nestlé Group. Historien begynte med en enkel og revolusjonerende idé: Å gi alle muligheten til å lage den perfekte kopp espresso - akkurat som en dyktig barista.

Fra starten i 1986, har Nespresso omdefinert og revolusjonert måten millioner av mennesker i dag nyter sin kaffe, og det har formet den globale kaffekulturen. Nespresso er ikke bare en kaffe, det er en ekte opplevelse som kombinerer perfeksjon og glede, enkelhet og estetikk.

Nespresso har utviklet seg fra å være en pioner og trendsetter, til å ha blitt referansen innen porsjonskaffe-kategorien gjennom en enestående satsing på å levere den ultimate kaffeopplevelse til våre forbrukere. Dette er hjørnesteinen som selskapet ble grunnlagt på, og det er grunnlaget som har fostret den utrolige veksten Nespresso har hatt.

Nespresso er til stede i nesten 60 land over hele verden, og har hovedkontor i Lausanne, Sveits. Våre over 12.500 ansatte verden over er fokusert på å fortsette å gi den beste kaffen og eksklusive tjenester til kaffeelskere.

Nespresso Norge ble etablert i 2003. Vi er mer enn 150 ansatte og har 8 Boutiques: Oslo Egertorget, Storo Storsenter, Sandvika Storsenter, Strømmen Storsenter, Ski Storsenter, Stavanger, Bergen, Trondheim Solsiden kjøpesenter.

For mer informasjon, besøk Nestlé Nespresso sin bedriftsnettside: www.nestle-nespresso.com.