NESPRESSO ÅPNER OPP TIL NYE KAFFEOPPLEVELSER PÅ SANDVIKA STORSENTER

NESPRESSO ÅPNER OPP TIL NYE KAFFEOPPLEVELSER PÅ SANDVIKA STORSENTER

En kopp med Nespresso skal ikke bare smake godt, men den skal også gi god samvittighet når den nytes. Nå skal også selskapets bærekraftige forpliktelser kommuniseres og gjenspeiles i kundeopplevelsen.

Nespresso på Sandvika vil fra 24.mars ønske sine kunder velkommen til et nytt og bærekraftig konsept der man kan glede seg over ulike kaffeopplevelser i et helt nytt butikkkonsept som fokuserer på bærekraft og historiene bak vår unike kaffe.

Tre definerte soner

Det nye butikkonseptet viser kundene inn til tre definerte soner for engasjement, utforskning og involvering. Nespresso vil invitere de besøkende på en reise fra bønne til kopp, og også bli presentert for våre samarbeidspartnere og mesterene bak hver unike kaffe.

Ny teknologi

Det nye butikken på Sandvika er spekket med ny teknologi. Tradisjonelle betalingsdisker og kassepunkter, er byttet ut med mobile tablet-løsninger der man kan dykke ned i en verden av kaffe sammen med en kaffespesialist. Eller så kan kunden selv finne sine favoritter i en selvplukksvegg og sjekke ut gjennom en automatisk løsning.

Design med kontraster

På lik linje med kontrastene mellom den ikoniske Nespresso aluminiumskapselen og den malte kaffen i kapselen, er interiøret inspirert av skjønnhetene mellom røft-naturlig og raffinert menneskeskapt. Den nye Boutique`en på Sandvika er beriket med forskjellige naturlige teksturer; Gulvet er inspirert av utendørs steinbruddsfliser brukt i kaffefarmer, veggene er kledd i teksturert polert gips i en subtil, varm nyanse av beige og takene har teksturert akustisk finish om gir både funksjonalitet og en myk siste touch. Armaturene, derimot, gir det "raffinerte" innslaget. Strømlinjeformede og konstruerte former i interiøret er inspirert av selve kapslene og de mange ikoniske Nespresso kaffemaskinene. De mange grønne plantene som omfavner de litt mer røffe detaljene, og sørger også for en imøtekommende kundeopplevelse.

Gjenvinning av kaffekapsler

Nespresso bruker aluminium i sine kaffekapsler, noe som kan gjenvinnes i det uendelige. Kunder kan enkelt levere sine brukte kaffekapsler på alle Nepresso Boutiques og i dette nye butikkkonseptet vil man også kunne veie sine innleverte kaffekapsler og se hva aluminiumet i kapslene kan skapes om til i sitt neste liv.

Noe for en hver smak

Som i en hver Nespresso Boutique, vil man også i det nye konseptet på Sandvika kunne utforske et bredt utvalg av kaffe med ulike smaksprofiler, alt fra en liten espresso til en hel kanne med kaffe, samt ulike maskintyper tilpasset personlig bruk og interiørpreferanser. Ettersom Nespresso tilrettelegger for den komplette kaffeopplevelsen, vil man også kunne la seg inspirere av ulike tilbehør som er optimalt tilpasset kaffeopplevelsen.

«Vi er stolte av å kunne ta imot våre kunder til et inkluderende og nytenkende konsept samtidig som vi gleder oss over bærekraft i praksis med nye detaljer i butikkens interiør samt enda bedre gjenvinningsløsninger for våre kunder, sier Hans Jacob Michelsen, Country Retail Manager Norway.

For mer informasjon, kontakt Country Retail Manager for Nespresso Norge; hansjacob.michelsen@nespresso.com

Om Nestlé Nespresso

Nestlé Nespresso AS er pioneren og referansen for porsjonert kaffe av høyeste kvalitet. Selskapet jobber med mer enn 120 000 bønder i 15 land gjennom sitt AAA Sustainable Quality™-program for å bygge inn bærekraftspraksis på gårder og det omkringliggende landskapet. Programmet ble lansert i 2003 i samarbeid med den frivillige organisasjonen Rainforest Alliance, og bidrar til å forbedre utbyttet og kvaliteten på avlingene, sikre en bærekraftig forsyning av høykvalitetskaffe og forbedre levebrødet til bøndene og deres lokalsamfunn.Nespresso har hovedkontor i Lausanne, Sveits, og opererer i 81 land og har over 13 000 ansatte. I 2022 drev det et globalt detaljhandelsnettverk med 802 butikker.

For mer informasjon, besøk Nespressos bedriftsnettsted: www.nestle-nespresso.com

Gro

Pressekontakt Brand Communication Manager

Nespresso Norge

Nestlé Nespresso SA er et heleid datterselskap av den internasjonale Nestlé Group. Historien begynte med en enkel og revolusjonerende idé: Å gi alle muligheten til å lage den perfekte kopp espresso - akkurat som en dyktig barista.

Fra starten i 1986, har Nespresso omdefinert og revolusjonert måten millioner av mennesker i dag nyter sin kaffe, og det har formet den globale kaffekulturen. Nespresso er ikke bare en kaffe, det er en ekte opplevelse som kombinerer perfeksjon og glede, enkelhet og estetikk.

Nespresso har utviklet seg fra å være en pioner og trendsetter, til å ha blitt referansen innen porsjonskaffe-kategorien gjennom en enestående satsing på å levere den ultimate kaffeopplevelse til våre forbrukere. Dette er hjørnesteinen som selskapet ble grunnlagt på, og det er grunnlaget som har fostret den utrolige veksten Nespresso har hatt.

Nespresso er til stede i nesten 60 land over hele verden, og har hovedkontor i Lausanne, Sveits. Våre over 12.500 ansatte verden over er fokusert på å fortsette å gi den beste kaffen og eksklusive tjenester til kaffeelskere.

Nespresso Norge ble etablert i 2003. Vi er mer enn 150 ansatte og har 8 Boutiques: Oslo Egertorget, Storo Storsenter, Sandvika Storsenter, Strømmen Storsenter, Ski Storsenter, Stavanger, Bergen, Trondheim Solsiden kjøpesenter.

For mer informasjon, besøk Nestlé Nespresso sin bedriftsnettside: www.nestle-nespresso.com.