Nespresso åpner på Ski Storsenter

Nespresso åpner på Ski Storsenter

– Follo er en region i vekst, og Ski Storsenter er en naturlig møteplass for innbyggerne. Våre Nespresso Club-medlemmer i Follo har i lang tid ønsket at vi skal åpne i Ski. Derfor er det ekstra hyggelig å kunne bekrefte at vi nå er her, sier Geir Kronbæck, leder for Nespresso Norge.

Mandag 4. april åpnet dørene til Nespresso sin nye pop-up Boutique på Ski Storsenter.

– Det skjer mye spennende i Follo, og med en sterk befolkningsøkning de siste tiårene er det god grobunn her for videre vekst. Ski Storsenter er et naturlig knutepunkt, og vi vet at det er mange som gleder seg over at vi åpner her. Blir resultatet som forventet er planen å etablere en permanent Nespresso Boutique, sier Kronbæck.

Nespresso Boutique Ski er den sjette i Norge
Nespresso
ble etablert i Norge i 2003, og åpnet sin første Boutique på Eger i Oslo i 2009. Siden har man etablert Boutiques i Bergen, Stavanger, Sandvika og Strømmen. Til etableringen i Ski benytter Nespresso et helt nytt Pop-up konsept, hvor Norge er valg ut som «pilot». Det knytter seg derfor store forventninger til etableringen i Ski.

– Åpningen av Boutiques er en del av den overordnede strategien til Nespresso. Vår ambisjon er at du som kunde skal kunne handle når og hvor du vil. Vi skal strekke oss etter å levere den «ultimate handleopplevelsen», uavhengig av kanal, men det er i Nespresso Boutiques vi får vist frem hele vårt spekter. Det er viktig for oss å ha en fysisk arena hvor vi kan dele vår kunnskap og pasjon for kaffe med våre kunder, sier Kronbæck.

Tilbyr helt spesielle kundeopplevelser
Lars Rolandsen er Boutique Manager. Han har fire heltidsansatte og fem deltidsansatte, som alle har vært gjennom omfattende kaffekursing før nyåpningen. Nespresso pop-up Boutique Ski Storsenter tilbyr de karakteristiske Grand Cru-kapslene, kaffemaskiner og tilbehør. På åpningsdagen var det lang kø av spente besøkende som gledet seg over å oppleve den nye Nespresso Boutique på Ski.

– Mottakelsen på åpningsdagen har vært utrolig positiv og vi har fått mange hyggelige hilsener fra folk som setter stor pris på at vi har kommet til Ski. Her møter kundene godt forberedte kaffespesialister som gleder seg til å tilby helt spesielle kundeopplevelser. Med åpningen på Ski utvider vi også vår gjenvinningskapasitet. Vi anbefaler alle våre kunder å resirkulere Grand Cru-kapslene, disse sendes videre til Norsk Gjenvinning som separerer kaffegruten fra aluminiumet, mens kaffegruten leveres til Norsk Matretur. Kaffegruten blir til biogass som blant annet brukes til drivstoff for Oslo-bussene. Aluminiumet går til Norsk Hydro, hvor kapslene får et nytt liv som for eksempel en sykkel, en støtfanger eller en hermetikkboks, sier Rolandsen.

Ski Storsenter har fra før 145 butikker og spisesteder, kurs- og konferansehotell, bibliotek og bowling.

Nestlé Nespresso SA er pioneren og referansen til porsjonskaffe av høyeste kvalitet. Nespresso, med hovedkontor i Lausanne i Sveits, opererer i nesten 64 land og har over 12 000 ansatte. I 2015 besto det globale butikknettverket av over 450 eksklusive Nespresso Boutiques. For mer informasjon, besøk Nestlé Nespresso sin bedriftsnettside nestle-nespresso.com.

For mer informasjon, besøk Nestlé Nespresso sin bedriftsnettside: www.nestle-nespresso.com.

Gro

Pressekontakt Brand Communication Manager

Nespresso Norge

Nestlé Nespresso SA er et heleid datterselskap av den internasjonale Nestlé Group. Historien begynte med en enkel og revolusjonerende idé: Å gi alle muligheten til å lage den perfekte kopp espresso - akkurat som en dyktig barista.

Fra starten i 1986, har Nespresso omdefinert og revolusjonert måten millioner av mennesker i dag nyter sin kaffe, og det har formet den globale kaffekulturen. Nespresso er ikke bare en kaffe, det er en ekte opplevelse som kombinerer perfeksjon og glede, enkelhet og estetikk.

Nespresso har utviklet seg fra å være en pioner og trendsetter, til å ha blitt referansen innen porsjonskaffe-kategorien gjennom en enestående satsing på å levere den ultimate kaffeopplevelse til våre forbrukere. Dette er hjørnesteinen som selskapet ble grunnlagt på, og det er grunnlaget som har fostret den utrolige veksten Nespresso har hatt.

Nespresso er til stede i nesten 60 land over hele verden, og har hovedkontor i Lausanne, Sveits. Våre over 12.500 ansatte verden over er fokusert på å fortsette å gi den beste kaffen og eksklusive tjenester til kaffeelskere.

Nespresso Norge ble etablert i 2003. Vi er mer enn 150 ansatte og har 8 Boutiques: Oslo Egertorget, Storo Storsenter, Sandvika Storsenter, Strømmen Storsenter, Ski Storsenter, Stavanger, Bergen, Trondheim Solsiden kjøpesenter.