Nestlé FITNESS lanserer verdens første BH-kamera

Innovativ teknologi overvåker hvor ofte kvinners bryster blir «sjekket ut»

For sjette år på rad forener Nestlé FITNESS, en nøkkelhullmerket frokostblanding laget på fullkorn, kvinner i kampen mot brystkreft. Målet er å øke bevisstheten rundt viktigheten av å undersøke egne bryster. Som en del av kampanjen bidrar også Nestlé FITNESS til å samle inn penger til Kreftforeningens Oktober-kampanje, Rosa Sløyfe-aksjonen, samtidig som vi oppfordrer kvinner til å undersøke egne bryster for å bekjempe brystkreft.

Årets kampanje, #CheckYourSelfie, ble lansert med en helt unik film, som viste verdens første BH-kamera – skjult i nettopp en BH, som måler antall ganger brystene blir «sjekket ut» i løpet av en dag.

Brystkreft er den mest utbredte kreftformen blant kvinner, både i i- og u-land, og ifølge WHO øker sjansene for å overleve betydelig om kreften blir oppdaget tidlig.

Redefinerer «Selfie» i oktober

I oktober setter hele verden fokus på brystkreften i forbindelse med Rosa Sløyfe-aksjonen.

Til tross at selvundersøkelse bør være en del av kvinners helserutiner, har det lett for å gå i glemmeboken. Med #CheckYourSelfie-kampanjen ønsker Nestlé FITNESS å starte en bevegelse på sosiale medier, der kvinner verden over minnes på å undersøke egne bryster jevnlig, og til å oppfordre andre til å gjøre det samme.

– I seks år har Nestlé FITNESS støttet Rosa Sløyfe-aksjonen. I år oppfordrer vi alle til å involvere seg og dele en selfie med emneknaggen #CheckYourSelfie, i støtte til Rosa Sløyfe-aksjonen, sier Tone Kvarv, Nordisk markedssjef for Nestlé Frokostblandinger.

For mer infomasjon om FITNESS’ #CheckYourSelfie-aksjon og hvordan du kan bli med, besøk https://nestle-fitness.com/no/pink-ribbon2 eller se filmen http://www.youtube.com/watch?v=0ysB0t_gpg8

Eller kontakt:

Tone Kvarv, Nordisk markedssjef for Nestlé frokostblandinger, Nestlé Norge
Tlf.: 48 07 58 58.
E-post: tone.kvarv@no.nestle.com

Axel Heiberg-Andersen, Kommunikasjonsjef Nestlé Norge
Tel.: 924 97 627.
E-post: axel.heiberg-andersen@no.nestle.com

• Mat, drikke

• fitness
  • rosa sløyfe
  • nestle
  • #checkyourselfie

Nestlés historie i Norge går helt tilbake til 1898 med Viking melk. I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi potetmos og buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. Nestlé eier også virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Jede, Kaffeknappen, Hjem-is, Purina og Health Science.
Vårt mål er å produsere kvalitetsprodukter som smaker godt og fremmer en sunn livsstil. I Nestlé Norge er vi ca. 250 ansatte, og omsetter for 1,3 milliarder kroner (2010).
For oss på Nestlé er Creating Shared Value (CSV) måten vi driver virksomhet på. Creating Shared Value betyr at vi må skape langsiktige felles verdier både for våre aksjonærer OG for lokalsamfunnene vi opererer i. Nestlé jobber med CSV innen områdene ernæring, vann og jordbruksutvikling. I tillegg må vi følge våre forretningsprinsipper. Disse omfatter alt fra lokale lover og forskrifter til FNs Global Compact, ILOs konvensjoner samt internasjonalt regelverk.
Nestlé Norge inngår i Nestlé SA som er verdens ledende næringsmiddelkonsern innen ernæring, helse og velvære.

Celin Huseby

Pressekontakt Corporate Communications Manager +4741391419