Gå videre til innhold
NetNordic og Det Norske Teatret inngår samarbeidsavtale for å kombinere kunst og teknologi

Pressemelding -

Lysaker 30. april – NetNordic, en ledende leverandør av IT-løsninger og -tjenester, kunngjør i dag en spennende samarbeidsavtale med Det Norske Teatret, en av Norges fremste kulturinstitusjoner. Avtalen, som strekker seg over de neste tre årene, markerer begynnelsen på et unikt partnerskap med mål om å utforske og utvikle innovative muligheter innen kunst og teknologi.

Gjennom dette samarbeidet vil NetNordic og Det Norske Teatret samle sine ressurser og ekspertise for å utforske nye arenaer hvor kunst og teknologi kan møtes. Dette inkluderer blant annet utforsking av digitale løsninger, integrasjon av virtuell virkelighet (VR) og utvidet virkelighet (AR) i forestillinger, samt utforskning av teknologi for å berike publikumsopplevelsen.

NetNordic, med sin lange historie med å levere innovative IT-løsninger, ser frem til å samarbeide med Det Norske Teatret for å utforske nye kreative fronter.

Vi er svært glade for å kunngjøre dette samarbeidet med Det Norske Teatret, sier Allan Bjørnstad, Head of Sales and Marketing hos NetNordic. - Ved å kombinere våre ressurser og erfaringer håper vi å skape noe virkelig unikt og inspirerende for både teaterpublikum og teknologientusiaster.

Det Norske Teatret har over lengre tid vært engasjert i prosjekt der teateret utforsker ny teknologi. Teateret er en aktiv deltager i et større EU-prosjekt, ACuTe, som kobler teater, universitets- og forskingsmiljø og kompetansesenter for digital kunst i hele Europa sammen. Gjennom dette prosjektet ble kontakten med NetNordic opprettet og utviklere fra NetNordic er blitt en del av det kunstnerlige arbeidet som pågår ved teateret. Nå har dette arbeidet resultert i en tettere samarbeidsavtale.

Dette samarbeidet åpner opp noen veldig spennende muligheter for oss og vårt publikum, sier Thine Sletbakk Bugge, kommunikasjons- og markedssjef hos Det Norske Teatret. - Det Norske Teatret har en lang og betydelig rolle i norsk kulturliv og sammen med NetNordic kan vi utvikle oss internt og bruke ny og spennende teknologi og kompetanse i utvikling av scenekunst og i scenekunstproduksjonene våre» avslutter Sletbakk.

For mer informasjon om samarbeidet mellom NetNordic og Det Norske Teatret, vennligst kontakt:

Allan Bjørnstad, Head of Sales and Marketing, NetNordic
Tlf. 98 28 98 40 // allan.bjornstad@netnordic.com

Thine Sletbakk Bugge, Kommunikasjons- og markedssjef, Det Norske Teatret.
Tlf. 40 03 61 73 // thine.sletbakk@detnorsketeatret.no

Foto fra venstre: Allan Bjørnstad - Head of sales & Marketing NetNordic, Renate Stordahl - Marketing Manager NetNordic, Lene Diesen - Managing Director NetNordic, Erik Ulfsby - Teatersjef Det Norske Teatret, Kirsti Ervik - Partner ansvarlig Det Norske Teatret, Thine Sletbakk Bugg - Kommunikasjons- og markedssjef Det Norske Teatret.

Forfatteren genererte teksten delvis med AI og har revidert og redigert innholdet.

NetNordic Group

NetNordic er en Nordisk systemintegrator og tjenesteleverandør, spesialisert på løsninger og tjenester innen cybersikkerhet, sikre skybaserte datasentre, sikre nettverk og sikker integrert kommunikasjon. Selskapet har partnerskap med markedsledende produsenter og leverer skreddersydde teknologiske løsninger for samfunnskritiske bransjer som velferds-, offshore-, finans-, hotell-, og utdanningssektoren, og støtter en rekke større og mellomstore virksomheter innen både offentlig og privat sektor. NetNordic lever for teknologi og elsker smarte løsninger, og har som mantra at vi er bedriftens “Best Companion”.

NetNordic Group ble stiftet i 2001, og har gjennom årene vokst organisk og gjennom oppkjøp. Selskapet er eid av NetNordic Holding AS, som igjen er eid av det private kapitalfondet Norvestor (55% av aksjene), og selskapets ansatte (45% av aksjene). Netnordic har ca 650 medarbeidere fordelt på 14 kontorer i Norden, og distribuerer sine tjenester gjennom datterselskapene: NetNordic Norway AS, NetNordic Sweden AB, NetNordic Denmark A/S og NetNordic Finland OY og Fiarone OY. Les mer på www.netnordic.no og følg oss på sosiale media.

Nordisk organisasjon
NetNordic består av morselskapet NetNordic Group AS hvor følgende datterselskaper inngår i konsernet: NetNordic Norway AS, NetNordic Sweden AB, NetNordic Denmark A/S og NetNordic Finland OY og Fiarone OY. NetNordic Group er eid av NetNordic Holding AS. Største eier er Norvestor (privat kapitalfond), med ca. 55% av aksjene, mens øvrige aksjer eies av ansatte.

Renate V Stordahl

Pressekontakt Marketing Manager +47 95251114 LinkedIn

Vi leverer fremtidssikre IT-løsninger - Vi er bedriftens “Best Companion”.

NetNordic er en Nordisk systemintegrator og tjensteleverandør. Vi spesialiserer oss på løsninger og tjenester for virksomkritisk infrastruktur innen cybersikkerhet, sikre cloudbaserte datasentre, sikre nettverk og sikker integrert samhandling. Vi lever for teknologi og elsker smarte løsninger.

NetNordic Norway AS
Vollsveien 2B