Salgsrekord ved årets slutt

2010 var et tøft år for flere aktører i elektronikkbransjen, men i 2011 virker det som om trenden snudde. Nettbutikken NetOnNet forbedret et resultat på minus 15 millioner SEK i 2010 til pluss 29 millioner SEK i 2011 i løpet av 6 måneder.

NetOnNet Norge er svært godt fornøyd med tallene. De avsluttet året knallsterkt og hadde denne julen en omsetningsøkning på 100 prosent sammenliknet med julen 2010.

- 100 prosent økning er ekstremt! Alt i alt var 2011 et veldig godt år for NetOnNet Norge. Antall besøkende på nettsidene, økte med 60 prosent bare i desember. Det betyr at nordmenn er blitt flinke til å sjekke pris og tilgjengelighet på elektronikk. Mange kjøpte julegavene sine hos oss og det synes vi er veldig hyggelig, sier Country Manager i NetOnNet Norge, Filip Elverhøy.

Rekordresultat
Totalt kan NetOnNet AB melde om et resultat på 29 millioner svenske kroner, en forbedring på 44 millioner*. – 2010 var tøft for store deler av bransjen, men heldigvis ble 2011 tilsvarende svært bra for vår del. I en test på Hardware.no i sommer, ble vi kåret til den billigste nettbutikken for elektronikk. Dette betyr at vi gjør mye riktig i NetOnNet, kommenterer Elverhøy.

Nettet vil dominere?
Trendprodukter som smarttelefoner og nettbrett har gjort at elektronikkbransjen leverer gode tall.

Fra CES messen i Las Vegas ble det meldt at det forventes en liten nedgang i salget av elektronikk i vesten i år. Kina og India fosser derimot frem, og man forventer en omsetningsøkning på 15- 20 prosent.

- Det kan hende vi vil merke en utflatning her til lands, men får vår del tror jeg heller på en økning, sier Elverhøy. Slik jeg ser det, vil norske forbrukere bare bli bedre og bedre til å søke på nett etter de beste produktene og de billigste prisene. Muligens vil de handle mer på nett enn i fysiske butikker. Vi har også mye å glede oss til på produktsiden. Ultratynne laptops, raske smarttelefoner, neste generasjon nettbrett og OLED-TV’er bare noe av det vi har å glede oss til, avslutter Elverhøy i NetOnNet.

*Perioden mai – okt 2010 vs mai – okt 2011

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Filip Elverhøy

Country Manager

NetOnNet

Mob: +47-40206040

Email: filip.elverhoy@netonnet.com

Karin Sandsjö, VD NetOnNet

Mobil +46 705-48 55 56

ir@netonnet.com

NetOnNet – Prispresseren på hjemmeelektronikk Siden 1999 har NetOnNet solgt hjemmeelektronikk fra både egne og velkjente varemerker direkte fra lagerhyllen til lagerpriser på blant annet TV, hjemmekino, digitalkameraer, datamaskiner og mye mer, hver dag, året rundt. Isteden for enkelte ”salgskupp”
og ”prissjokk” byr vi på en oppdagelsesreise blant røde prislapper. Ved et besøk hos oss forstår man hele betydningen av de vakreste ord vi vet ”Sjekk alltid med NetOnNet først”.