Bidrar til bedret båndbredde: Kabel fra Rognan til Malacca-stredet

Nexans Norway har vunnet en kontrakt på nær 100 km fiber sjøkabel til Huawei for BDM-prosjektet.

BDM-prosjektet vil være siste del i et kabelsystem mellom Melaka, Malaysia og Dumai&Batam som skal bidra til en kraftig forbedring av bredbåndsnettet i Malaysia og Indonesia. Nexans kabelen skal inneholde 8 fiber og er singelarmert. Den skal produseres ved Nexans’ fabrikk på Rognan i Nordland og leveres allerede denne måneden. . – Dette er en strategisk viktig kontrakt for oss i dette markedet, sier salgssjef i Nexans Norway Merethe Kværner Ulsrød. – Vår kunde Huawei har et godt fotfeste i Asia og vi setter stor pris på at de ønsker å ha oss med på laget, sier hun.

• fiberoptisk sjøkabel
  • fiberoptikk
  • nexans norway as
  • nexans logo
  • nexans
  • kristin hessen

Nexans Norway AS er ledende leverandør av kraft-, tele-, installasjons- og varmekabler i Norge, og er blant verdens ledende innen offshore-kontrollkabler og høyspente sjøkabler. Selskapet har hovedkontor i Oslo, produksjonsanlegg på Rognan, Namsos, Langhus, Karmøy og i Halden. Selskapet er organisert i tre divisjoner: Energi, Tele- og installasjonskabel og Energinett. Selskapet har ca 1 200 ansatte og er en del av Nexans konsernet med kommersiell virksomhet over hele verden og produksjon i 40 land. Konsernet sysselsetter totalt 23 700 medarbeidere og er notert på børsen i Paris. Du finner flere opplysninger hvis du klikker deg inn på www.nexans.no.

Kristin Hessen

Pressekontakt Communication and Marketing Director + 47 22 88 61 11