KuppingerCole anbefaler neXus Dynamic Identity Platform

Helhetlig løsning som kombinerer sentralisert identitetsadministrasjon med fleksible distribusjonsalternativer

Stockholm, 29. juli 2015 – neXus, en ledende internasjonal leverandør av sikkerhetsløsninger og -tjenester, tilbyr med neXus Dynamic Identity Platform en utmerket løsning for enhver bedrift som ønsker å implementere et IAM-prosjekt. Dette kommer frem i en aktuell rapport fra analyseselskapet KuppingerCole.

Næringslivet er midt i en omveltningsprosess. Forretningsmodeller og teknologier knyttes stadig tettere sammen, grensene mellom den fysiske og den digitale verden viskes ut. For å være konkurransedyktig i dette miljøet må bedrifter samhandle med flere eksterne grupper, som for eksempel kunder og partnere, samt åpne sine prosesser for verden utenfor. For å sikre at denne utvekslingen kan skje på en sikker og smidig måte, kreves det at alle aktører – enten det er personer, utstyr eller tjenester – har en identitet. Men for ekte interoperabilitet mangler fremdeles enhetlige standarder. Konsekvensene er ofte siloløsninger og ikke minst separat fysisk og digital sikkerhet. neXus Dynamic Identity Platform gir derimot selskaper en mulighet til å forene alle identiteter og fullmakter sentralt i ett system.

neXus Dynamic Identity Platform forener modulene identitetsadministrasjon, tilgangs- og autentiseringsadministrasjon og sertifikater, samt nøkkeladministrasjon i en integrert plattform. Dette danner således grunnlaget for sikker styring av forskjellige identiteter og privilegier, både i det fysiske så vel som i det digitale miljøet. Plattformen er utviklet etter følgende grunnleggende prinsipper:

• En helhetlig tilnærming, som tar hensyn til kravene til både fysisk og digital sikkerhet.
  • En modulær arkitektur som gjør det mulig med gradvis integrasjon i eksisterende IAM-infrastrukturer med gradvis utvidelse av nye tjenester.
  • Sky- og klienttilpasset utforming med tilnærmet ubegrenset skalerbarhet.
  • En omfattende støtte av identitets- og sikkerhetsstandarder, protokoller og algoritmer, med muligheten for enkelt å legge til flere.

I den aktuelle rapporten1 har KuppingerCole Nexus vurdert dette som en «sterk kandidat for nesten enhver organisasjon som planlegger et prosjekt innen identitets- og tilgangsadministrasjon.» «Med sin lange erfaring og sitt brede utvalg av konsulenttjenester og implementeringstjenester kan neXus betjene både kunder som er på jakt etter nøkkelferdige komplettløsninger, samt dem som ønsker å utvikle egen eksisterende infrastruktur på lang sikt,» sier Alexei Balaganski, senior analytiker ved KuppingerCole.

«Vi er glade for den positive vurderingen som KuppingerCole har gitt plattformen vår», sier Jürgen König, Chief Marketing Officer i neXus. «Det stadfester vår innsats for å gi bedrifter best mulig sikkerhet i tider med rask digitalisering. En helhetlig, sentralt forvaltet identitets- og tilgangsadministrasjon danner et både fleksibelt og robust grunnlag.»

Hele rapporten kan lastes ned (mot en avgift) her: https://www.kuppingercole.com/report/ev_nexusidentityplatform70861200715.

1 KuppingerCole, „Executive View: neXus Dynamic Identity Platform“, av Alexei Balaganski, juli 2015.

Om neXus

neXus er en ledende og raskt voksende internasjonal leverandør av løsninger innen IT-sikkerhet med hovedvekt på identitets- og tilgangshåndtering (Identity and Access Management, IAM). Programvareleverandøren tilbyr løsninger, produkter og tjenester for å sikre identiteten til personer, varer og transaksjoner både fysisk og digitalt. neXus har 19 kontorer på tvers av de Nordiske landene, Europa, India og USA.

Om KuppingerCole

KuppingerCole, grunnlagt i 2004, er et globalt analyseselskap, med hovedkvarter i Europa og med fokus på informasjonssikkerhet og identitets- og tilgangsadministrasjon (Identity and Access Management, IAM). Et annet av KuppingerCole Research’s kjerneområder er utvikling av Governance, Risk Management og Compliance (GRC). KuppingerCole står for ekspertise, Thought Leadership, nøytralitet og en utpreget praktisk orientering. Selskapet støtter dermed brukerselskaper, integratorer og programvareleverandører i både praktiske og strategiske utfordringer. Som et uavhengig analyseselskap organiserer KuppingerCole konferanser, seminarer og webcasts i informasjonssikkerhet, IAM og Cloud Computing.

• Data, telekom, IT

• kuppingercole
  • identity and access management
  • sikkerhet