neXus satser i Norden – rekrutterer Marcus Persson fra Atea

neXus styrker sin satsning i det nordiske markedet ytterligere når de nå rekrutterer Marcus Persson som selskapets nye regionsansvarlig i Norden. Marcus kommer fra Atea, hvor han har hatt flere lederstillinger. Inntil nylig var han ansvarlig for Ateas nasjonale enheter i Sverige.

- Det nordiske markedet er viktig for neXus, og Marcus passer perfekt i rollen. Han har god forretningsforståelse og erfaring med programvare, maskinvare og lisensavtaler. Med sin erfaring og holdning blir Marcus en fantastisk ressurs for både kolleger og kunder. Jeg gleder meg til å jobbe med ham, sier Lars Pettersson, administrerende direktør i neXus.

Marcus Persson begyner i den nye stillingen hos neXus i oktober, etter 12 år hos Atea.

- neXus er i en skikkelig spennende fase med en sterk posisjon i hvert marked. Jeg ser frem til å videreutvikle vår posisjon i hele Norden. Jeg skal jobbe med eksisterende team i hvert nordiske land for å se hvordan vi sammen kan gjøre tilbudet til kundene våre enda bedre. I tillegg til kompetanse og lang erfaring håper jeg å kunne bidra med energi og klare mål, sier Marcus Persson, kommende leder for neXus i Norden.

• Datasikkerhet

• technology nexus
  • security
  • sikkerhet
  • identity and access management

neXus er en ledende og raskt voksende internasjonal leverandør av IT-baserte sikkerhetsløsninger og -tjenester. Våre viktigste fagområder er IAM-løsninger (IDentity and Access Management): Vil tilbyr løsninger, produkter og tjenester for sikring av identiteten til personer, objekter eller transaksjoner, både i den digitale og fysiske verden. neXus har i dag 19 kontorer i Norden, Europa, Indien og USA.

Carolen Ytander

Pressekontakt CMO +46 8 685 45 60