Pål Sverre Hagen i "Alle hater Johan"

«Alle hater Johan» sprenger Trøndelag med stjerne-cast

Etter å ha utsatt opptaksstart flere ganger som følge av Covid-19 er innspillingen av komedien «Alle hater Johan» endelig i gang.

Regissør Hallvar Witzø ble Oscar-nominert for sin eksamensfilm ved Den norske Filmskolen. Nå får han sin spillefilmdebut med et manus skrevet av Erlend Loe og med Pål Sverre Hagen og Ingrid Bolsø Berdal i hovedrollene.

Dette er en komedie som sprenger grenser, en komedie der by og sau knytter tau. Det bare å glede seg til det smeller høsten 2021.

- Dette er virkelig et drømmeprosjekt! Etter mange år med manusarbeid og forberedelser, skjer det endelig! Alle de tullete ideene til Erlend og meg kommer til live på filmsettet med skuespillere jeg lenge har drømt om å få jobbe med. Jeg har definitivt noen veldig morsomme dager på jobb, og jeg lager en film som alle kan både le og grine av. Like skiftende som været her ute i havgapet på Titran. sier regissør Hallvar Witzø.

- Witzø og Loe har klart å sette herlig fyr på en universell, men like fullt særnorsk historie. Det er ikke uten stolthet vi vender hjem for å lage denne komedien. Æ glede mæ. sier produsent Elisabeth Kvithyll.

Alle hater Johan er en eksplosiv komedie om livet til Johan, en einstøing med hest og sans for sprengstoff, som aldri helt blir tatt inn i varmen i lokalmiljøet. Vi følger hans kamp for tilhørighet i bygda og den livslange, uforløste kjærligheten til nabojenta, som han ved et uhell kom til å sprenge litt i stykker i ungdomstiden.

Tittel: Alle hater Johan
Regi: Hallvar Witzø
Produsent: Elisabeth Kvithyll
Manus: Erlend Loe