Gå videre til innhold
Et av Niels Torp+ arkitekter pågående prosjekter; kvartalsutvikling av Strandgata 5-7-9 i Tromsø

NIELSTORP+ arkitekter åpner kontor i Tromsø

Nielstorp+ arkitekter øker sin tilstedeværelse i Nord-Norge og etablerer nå eget kontor i Tromsø. Etableringen av kontoret markerer en milepæl i firmaets vekst i nord, og gjøres for å møte den økende mengden prosjekter, kunder og samarbeidspartnere i Tromsø og regionen generelt.

Etableringen kommer som et resultat av stor interesse for kontorets prosjekter og en økende ordreinngang i Nord-Norge. Vi ser frem til å jobbe mer lokalt og komme enda tettere på våre prosjekter og ikke minst våre lokale samarbeidspartnere, for å skape gode bygg og byrom over hele landsdelen.

-Vi jobber for tiden med alt fra store byutviklingsgrep i Tromsø til et mindre destinasjonshotell i Buvika. Nord-Norge er en utrolig flott landsdel og vi er veldig glade for å ta en aktiv del i utviklingen her, sier Tord Kvien.

Kontoret i Tromsø vil bli ledet av Tord Kvien som er født og oppvokst i området. Han har lang erfaring fra prosjektledelse og utvikling av kjente bygg som The Edge hotell og Skaret hotell, samt rehabiliteringen og utvidelsen av landemerket Rødbank-kvartalet.

-Vi ser frem til å bidra med store og små transformasjonsprosjekter, enten i form av større grep som reparerer bystrukturer, etablering av nye bygg med det lille ekstra, eller rehabilitering av eksisterende bygg.

Kontoret har jobbet med et mangfold av prosjekter i Nord-Norge over mange år. Med prosjekter som The Edge og Rødbanken har Nielstorp+ gitt verdifulle bidrag til arkitektur- og byutviklingen av Tromsø. Opprettelsen av en permanent tilstedeværelse muliggjør et enda tettere engasjement med regionen og vil bidra til bedre forståelse og tilpasning av arkitekturen og opplevelsen av den.

NIELSTORP+ arkitekter ser frem til å fortsette reisen i nord og ønsker våre kunder, samarbeidspartnere og arkitekturinteresserte velkommen til å besøke oss på vårt nye kontor i Strandgata 9.

Foto: Arkitekt og partner Tord Kvien

For mer informasjon eller pressehenvendelser, vennligst ta kontakt med:

Tord Kvien, arkitekt/partner, mail: tkv@nielstorp.no, tel: 95163166
Herman Hagelsteen, arkitekt/partner, mail: hha@nielstorp.no, tel: 97669764

Om oss:

Nielstorp+ arkitekter er et av landets mest kjente arkitektfirmaer. Over flere tiår har kontoret tegnet prosjekter i alle størrelser og kategorier over hele Norge og rundt om i verden. Vår ambisjon er å levere arkitektur med gjennomtenkte løsninger som skaper merverdi både for eiere, leietagere og alle som opplever byggene enten som brukere eller forbipasserende. Gjennom tett samarbeid med våre samarbeidspartnere sikter vi mot å levere det lille ekstra, bygg og byrom med høy faglig kvalitet, skreddersydd for den spesifikke situasjon.

Herman Hagelsteen

Pressekontakt Arkitekt/Partner +4797669764
Tord Kvien

Pressekontakt Arkitekt/Partner Prosjektleder 951 63 166

Moderne nordisk arkitektur med empati for natur, mennesket og kultur

NIELSTORP+ arkitekter
– empatisk arkitektur

Siden 1984 har NIELSTORP+ arkitekter vært en toneangivende formgiver for det bygde rom i Norge og internasjonalt. Kontoret er nå et utvidet partnerskap som jobber med fremtidsrettet prosjektledelse med fullt integrert BIM design på alle nivå.

Arkitektkontoret er kjent for sitt samfunnsansvar og har stort fokus på gode sosiale møteplasser - både inne i og utenfor byggene som tegnes. Menneskelig skala, respekt for natur, sted og miljø er kontorets ledestjerner.

Kontoret har utformet prisbelønte levende byområder som Aker Brygge, Tjuvholmen og Cicignon Park. NIELSTORP+ arkitekter skaper byområder som lever 24-7 med funksjonsblanding og gode, sosiale møteplasser. Med menneskelig målestokk og stedstilpasset arkitektur er ambisjonen å gjøre hvert sted unikt.

Vi tegner boliger, kontorer, kommersielle bygg og flerbruksbygninger, hoteller, vitenskapssentre, universiteter og sportsarenaer. I tillegg tegner vi også flyplasser, flyplasshoteller og hovedkontorer for internasjonale flyselskaper som Scandinavian Airlines i Stockholm, British Airlines i London og China Eastern Airlines i Shanghai.
Vår tilnærming er at hvert prosjekt er unikt. Et byrom, et bygg, en hytte sees alltid i en sammenheng. Er omgivelsene en urban bykjerne eller et urørt naturlandskap er prinsippet det samme. En humanistisk og empatisk arkitektur skreddersydd for sitt bruk og beliggenhet.

Vi i NIELSTORP+ arkitekter er kjent for vårt samfunnsansvar og for utformingen av gode sosiale møteplasser - både i og utenfor bygningene våre. Våre dyktige og kreative interiørarkitekter tilbyr helhetlige, spennende løsninger i alle våre prosjekter.

Vi har lang erfaring med å utforme masterplaner for byområder rundt om i verden. Foruten sosial bærekraft er vi opptatt av innovative løsninger som legger til rette for fremtiden. Vi samarbeider med ledende miljø- og biotekniske forskere for å iverksette løsninger for sirkulær økonomi, urbane landbruk og smarte hus og byer.

NIELSTORP + arkitekter tror på å skape arkitektur som bidrar til harmoni mellom mennesker, landskap og natur. Vi streber alltid etter å skape rom som er empatiske og bærekraftige, hvor mennesker møtes og trives, nå og i fremtiden.

NIELSTORP+ arkitekter
Industrigaten 59