Gå videre til innhold
Fra v.: Tord Kvien, Torkel Hiorth, Cesar Leal, Hanne Ugedahl Solheim, Niels A. Torp, Bente Ulvøy, Øyvind Neslein, Gaute Grønmo

Pressemelding -

NIELSTORP+ ARKITEKTER STYRKER SEG FOR FREMTIDEN MED NYE PARTNERE OG DAGLIG LEDER MED BAKGRUNN FRA FINANS

Arkitektkontoret får ny eierstruktur med opptak av fire nye partnere; Gaute Grønmo, Torkel Hiorth, Cesar Leal og Hanne Ugedahl Solheim. Driften av kontoret profesjonaliseres med Bente Ulvøy som ny daglig leder.

NIELSTORP+ Arkitekter har vært eid og drevet av Niels A. Torp, inntil henholdsvis 2013 og 2015, da Øyvind Neslein og Tord Kvien ble innlemmet som partnere.

Nå har kontoret ytterligere styrket sin markedsposisjon med fire nye fagtunge partnere og ny daglig leder.

NIELSTORP+ Arkitekter går fremover med en partnergruppe ytterligere rigget for en digital fremtid med fokus på det grønne skiftet. Kontoret vil fortsette med å lage god arkitektur, gode byrom og kvalitetsbygg. Prosjektet Cicignon Park i Fredrikstad, der kontoret samarbeider med NMBU om sirkulærøkonomi, urbant landbruk og smartbyløsninger, er et godt eksempel på hvordan innovasjon og fagsamarbeid skal gjennomføres.

Fra kontorets grønne faggruppe kommer tre partnere.

Torkel Hiorth har vært prosjektleder på noen av kontorets største prosjekter, og har stor kompetanse på terrengforming og bygningsfysikk. Cesar Leal er en sentral drivkraft bak vårt miljøengasjement, med BREEAM sertifisering og bred internasjonal erfaring. Hanne Ugedahl Solheim har i en årrekke hatt en sentral rolle for kontorets produksjon med grundig og god detaljering, materialbruk og formspråk.
Gaute Grønmo er instrumentell i det kontinuerlige arbeidet med kontorets BIM-satsing, VR, AR og annen 3D-prosjektering i alle ledd.

Bente Ulvøy har betydelig erfaring fra finans og prosjektledelse, og har vært økonomi- og administrasjonssjef i selskapet siden 2013.

"Vi skal fortsette å levere gode hus, og de nye partnerne vil bringe ny energi inn i firmaets ledelse. Bente har vist seg å være en sentral ressurs for kontorets forretningsmessige utvikling og vil fortsette å fokusere på den helhetlige driften av kontoret," sier en fornøyd Niels A. Torp, faglig leder og designansvarlig.

Emner

NIELSTORP+ Arkitekter har siden 1984 hatt vesentlige prosjekter i inn- og utland. Kontoret er kjent for sitt samfunnsansvar og gode sosiale møteplasser - både inne i og utenfor byggene de tegner.

De står bak utvikling og masterplaner til levende byområder som Aker Brygge, Tjuvholmen og Cicignon Park. De designer boliger, nærings- og multifunksjonsbygg, flyplasser, hotell og idrettsarenaer. Menneskelig skala, respekt for natur, sted og miljø er kontorets ledestjerner.

Herman Hagelsteen

Pressekontakt Arkitekt/Partner +4797669764
Tord Kvien

Pressekontakt Arkitekt/Partner Prosjektleder 951 63 166

Moderne nordisk arkitektur med empati for natur, mennesket og kultur

NIELSTORP+ arkitekter
– empatisk arkitektur

Siden 1984 har NIELSTORP+ arkitekter vært en toneangivende formgiver for det bygde rom i Norge og internasjonalt. Kontoret er nå et utvidet partnerskap som jobber med fremtidsrettet prosjektledelse med fullt integrert BIM design på alle nivå.

Arkitektkontoret er kjent for sitt samfunnsansvar og har stort fokus på gode sosiale møteplasser - både inne i og utenfor byggene som tegnes. Menneskelig skala, respekt for natur, sted og miljø er kontorets ledestjerner.

Kontoret har utformet prisbelønte levende byområder som Aker Brygge, Tjuvholmen og Cicignon Park. NIELSTORP+ arkitekter skaper byområder som lever 24-7 med funksjonsblanding og gode, sosiale møteplasser. Med menneskelig målestokk og stedstilpasset arkitektur er ambisjonen å gjøre hvert sted unikt.

Vi tegner boliger, kontorer, kommersielle bygg og flerbruksbygninger, hoteller, vitenskapssentre, universiteter og sportsarenaer. I tillegg tegner vi også flyplasser, flyplasshoteller og hovedkontorer for internasjonale flyselskaper som Scandinavian Airlines i Stockholm, British Airlines i London og China Eastern Airlines i Shanghai.
Vår tilnærming er at hvert prosjekt er unikt. Et byrom, et bygg, en hytte sees alltid i en sammenheng. Er omgivelsene en urban bykjerne eller et urørt naturlandskap er prinsippet det samme. En humanistisk og empatisk arkitektur skreddersydd for sitt bruk og beliggenhet.

Vi i NIELSTORP+ arkitekter er kjent for vårt samfunnsansvar og for utformingen av gode sosiale møteplasser - både i og utenfor bygningene våre. Våre dyktige og kreative interiørarkitekter tilbyr helhetlige, spennende løsninger i alle våre prosjekter.

Vi har lang erfaring med å utforme masterplaner for byområder rundt om i verden. Foruten sosial bærekraft er vi opptatt av innovative løsninger som legger til rette for fremtiden. Vi samarbeider med ledende miljø- og biotekniske forskere for å iverksette løsninger for sirkulær økonomi, urbane landbruk og smarte hus og byer.

NIELSTORP + arkitekter tror på å skape arkitektur som bidrar til harmoni mellom mennesker, landskap og natur. Vi streber alltid etter å skape rom som er empatiske og bærekraftige, hvor mennesker møtes og trives, nå og i fremtiden.

NIELSTORP+ arkitekter
Industrigaten 59