Nissan Hyper Adventure -  enda en konspeptbil fra Nissan
Nissan Hyper Adventure - enda en konspeptbil fra Nissan

Nissan Hyper Adventure - enda en konspeptbil fra Nissan

Nissan Hyper Adventure

I dag viser Nissan frem konseptbilen Hyper Adventure, den andre bilen i serien av konseptbiler produsenten skal presentere på Japan Mobilty Show som åpner 25. oktober. Bilen er en sportslig SUV som er tillpasset livet utendørs.

Forlenget kjøretid krever energi, så Nissan Hyper Adventure-konseptet og dets V2X-teknologi (bil-til-alt) er designet for å opprettholde strømbehovet når som helst og hvor som helst, samtidig som bilen har miljø i fokus. Enten det er en helgetur til fjells eller en måneds lang reise til et avsidesliggende sted, er Nissan Hyper Adventures primære mål å imøtekomme de ulike behovene til de som elsker friluftsliv. Batteriet med stor kapasitet fungerer også som en energikilde, og lar brukerne lade sine mobiler, lyse opp campingplasser eller til og med lade opp elektriske jetski. Bilens V2X kapasitet kan også gi strøm til hjem (V2H) eller et lokalsamfunn ved å bidra med overskuddsstrøm til nettet (V2G).

Når du kjører over et snødekt fjellpass eller på en gjørmete sti, hjelper Nissans avanserte e-4ORCE firehjulskontrollsystem til å sikre at reisende når sine destinasjoner jevnt, trygt og med stil. Eksteriøret har dynamiske karosseripaneler som uttrykker aktivitet, takket være den karakteristiske diagonale linjen på siden av kjøretøyet som fremhever den romslige kupeen inni. Ved å omdirigere luften som strømmer gjennom frontspoileren, kan bilen oppnå høy aerodynamisk ytelse. Aerodynamikken forsterkes ytterligere av glass som integrerer tak- og sidevinduene og den jevne overflaten på bakenden. Hjulene og støtfangerne foran og bak er utstyrt med stegjern, eller snøtrekkgir, for å la bilen kjøre gjennom snødekte områder med kraft og letthet.

Ved å omdirigere luften som strømmer gjennom frontspoileren, kan bilen oppnå høy aerodynamisk besparelse. Bilen er utstyrt med krabbegir, slik at bilen kan kjøre gjennom snødekte områder.

Interiørets unike funksjoner og kabinplass er designet for å gjøre kjøring i alle situasjoner enkel og komfortabel. Instrumentpanelet kobles til bunnen av frontruten, og fungerer som en skjerm med et bredt synsfelt – som om kjøretøyets karosseri er gjennomsiktig –

og kobler sømløst sammen plassen i og utenfor bilen. Interiøret har også lasterom for tur- og sportsutstyr, slik som telt, ski eller til og med en kajakk. Baksetet er særegent, siden det kan rotere 180 grader på en aksel og skape et komfortabelt sitteområde som vender ut fra kjøretøyets bakside. Denne funksjonen, som inkluderer automatisk uttrekkbare trinn, kommer godt med når du camper, gjør deg klar for en dag på ski eller nyter en naturskjønn utsikt.

Nissan Hyper Adventure-konseptet er designet for å støtte et bredt spekter av utendørsaktivteter. Nissan Hyper Adventure-konseptet vil bli vist digitalt på Japan Mobility Show. En spesiell musikkvideo vil streames direkte på Nissan YouTube-kanal frem til 25. oktober. Etter hvert som hver av Nissans konseptbiler blir avslørt før showet vil de vises i videoen.

Vanessa Levy
Director, Product Communications, Nissan AMIEO region
E-mail: VLevy@nissan-europe.com

Yasmine Amraoui
Coordinator, Product Communications, AMIEO
E-mail: yamraoui@nissan-europe.com

About Nissan AMIEO (Africa, Middle East, India, Europe & Oceania)
Nissan aims to become a truly sustainable company, driving towards a cleaner, safer and more inclusive world.

Sustainability is at the core of Nissan's long-term vision, Nissan Ambition 2030. Responding to critical environmental, societal and customer needs, this strategy sets out to deliver electrified models and technological innovation in key markets globally, empowering mobility and beyond. Ambition 2030 supports Nissan's goal which is to be carbon neutral across the life cycle of its products and operations by 2050. The Nissan AMIEO region, with EV36Zero at its centre, is primed to accelerate the shift to an electrified future.

For more information about Nissan's products, services and commitment to sustainable mobility, visit nissan-global.com. You can also follow us on Facebook, Instagram, Twitter and LinkedIn and see all our latest videos on YouTube.