Strandfesten Palmesus skal i oktober være medarrangør av Arrangørkonferansen til interesseorganisasjonen Norske Konsertarrangører. Foto: Bjørn Torkildsen

Palmesus i Kristiansand samler landets konsertarrangører

Strandfesten Palmesus i Kristiansand er plukket ut til å være medarrangør av den årlige Arrangørkonferansen til interesseorganisasjonen Norske Konsertarrangører. Dette er den største og viktigste møteplassen for landets arrangørbransje og i midten av oktober samles hundrevis av arrangører i Kristiansand for å utveksle erfaringer, bygge nettverk og videreutvikle live-segmentet i Norge.

I år satser Norske Konsertarrangører og arrangørene bak strandfesten på deltakerrekord på Arrangørkonferansen som går av stabelen 13. - 15. oktober. Palmesus skal også sette egen publikumsrekord da de over to dager i sommer skal samle 35 000 festglade mennesker fra hele landet på stranden i Kristiansand.

Heine Strømme, bookingsjef og medeier i Palmesus, er stolt over å bli plukket ut som lokalt vertskap for konferansen av Norske Konsertarrangører som har styrket og samlet landets arrangører i over 30 år.

- Vi gleder oss til å vise frem byen vår og det vi har klart å bygge opp her på Sørlandet. Oppgaven med å varte opp og inspirere resten av arrangør-Norge påtar vi oss med stor iver og en stor porsjon ydmykhet. Palmesus er ikke kjent for å spare på kruttet, og det gjelder selvsagt også nå når vi blir medarrangør av årets Arrangørkonferanse, legger Strømme til.

Torbjørn Heitmann Valum, daglig leder i Norske Konsertarrangører, er tydelig på at erfaringsutveksling, nettverksbygging og det å følge med i tiden er en viktig del av arbeidet for å lykkes som arrangør.

- I de siste årene har det vært en rivende utvikling blant landets konsertarrangører og bransjen har blitt sterkt profesjonalisert i alle ledd. Palmesus er en aktør som utmerker seg på bruk av nymotens teknologi for å loggføre publikums aktivitet for å optimalisere publikumsutvikling og samarbeid med lokale myndigheter og øvrige samarbeidspartner. Sammen med mye annet arrangørfaglig program er dette noe som vil tematiseres på konferansen.

- Vi er svært stolte over å kunne tilby Arrangørkonferansen som en viktig og unik arena for konsertarrangører i vårt langstrakte land. Sammen med Palmesus så gleder vi oss til å motta arrangører fra hele Norge til Kristiansand, avslutter Valum.

Program slippes løpende frem mot konferansestart. Påmelding åpner i juni.

NKA organiserer over 300 festivaler, spillesteder, kulturhus, klubber, promotører og studentsamfunn.