Parken og Stormen i Bodø vant - skal samle arrangør-Norge

Parken og Stormen i Bodø vant - skal samle arrangør-Norge

Parkenfestivalen og Stormen Konserthus i Bodø har blitt plukket ut til å være vertskap for nasjonal arrangørkonferanse, og får dermed gleden av å vise seg frem til resten av arrangør-Norge 13. – 16. oktober. Nyheten ble kunngjort under Landsmøtet til Norske Konsertarrangører på Union Scene i Drammen lørdag 30. april.

Arrangørkonferansen til interesseorganisasjonen Norske Konsertarrangører har de siste årene etablert seg som landets viktigste møteplass for norske konsertarrangører. En stolt festivalsjef i Parkenfestivalen, Gøran Aamodt, gleder seg til å ønske arrangører fra hele Norge velkommen til Bodø til høsten.

- 2016 er det perfekte året for å legge arrangørkonferansen til Bodø. Byen har 200 års jubileum og Parkenfestivalen fyller 10 år. Året er i tillegg spekket med små og store arrangementer, noe som viser at Bodø har tatt store steg som arrangør-by og er mer enn klare for å vise øvrige arrangører i Norge hva vi har fått til, sier Aamodt.

Bodø var i sterk konkurranse med flere søkere da Norske Konsertarrangører skulle velge vertskap til årets konferanse. Fjorårets konferanse var fulltegnet, og trakk over 200 av landets arrangører til Ålesund og Giske. Ambisjonene for arrangementet i Bodø er svært høye fra både vertskap og arrangør sin side. Dette blir den femte nasjonale konferansen i rekken.

- Jeg er sikker på at dette kommer til å bli tidenes samling både faglig og sosialt. Både Kulturnatta og showcase-arrangementet Boo:Larm avvikles samtidig som vår Arrangørkonferanse og det gjør det hele ekstra hyggelig, mener daglig leder i Norske Konsertarrangører, Torbjørn Heitmann Valum.

I tillegg til å bruke Stormen Konserthus så planlegges det også å vise frem flere scener og kulturtilbud til deltakerne som kommer til Bodø.

- Gjengen fra Parkenfestivalen og Stormen Konserthus er profesjonelle og svært morsomme å jobbe sammen med. Vi gleder oss til å fylle Bodø med landets konsertarrangører og skape nok en fantastisk konferanse med råflotte omgivelser som nærmeste nabo, avslutter Valum.

Norske Konsertarrangører ble etablert i 1982 og er konsertarrangørenes interesse- og kompetanseorganisasjon. NKAs visjon er; Gode konsertopplevelser til alle!

NKA arbeider for å gi medlemsorganisasjonene et tilbud som gjør dem i stand til å utvikle seg og være dyktige arrangører over tid, samt bidra til å øke profesjonaliteten i arrangørleddet.

NKA organiserer om lag 300 festivaler, spillesteder, kulturhus, klubber, promotører og studentsamfunn.