Pressemelding -

Jetshop og Storm Commerce går sammen til det største nordiske SaaS-selskapet innen digital handel

Jetshop og Storm Commerce, to av Nordens ledende leverandører av e-handelsplattformer, slår seg sammen til det største nordiske SaaS-bolaget innen digital handel. Sammen skapes det nå et felles kundetilbud som dekker morgendagens etterspørsel etter API-first og True SaaS.

Med denne fusjonen blir Jetshop og Storm Commerce det største nordiske SaaS-selskapet innen digital handel med flere enn 100 medarbeidere, årlige inntekter på over 100 MSEK og geografisk tilstedeværelser i Stockholm, Göteborg og Oslo.

- De desidert største vinnerne blir kundene, som nå får et enda bedre tilbud og betydelig høyere utviklingstakt. Storm Commerce deler vår overbevisning om at SaaS, Headless og API-first er avgjørende faktorer for å kunne skape fremtidens commerce-løsninger. Sammen blir vi et selvsagt valg for kunder som søker trygghet og vekst basert på ledende teknologi, sier Fredrik Hedblom, adm. dir. i Jetshop.

- Vi er begge pionerer innen e-handel som har oppnådd suksess blant annet takket være en tydelig partnerstrategi. Vår felles ambisjon er å fortsette å utvikle det mest partnervennlige tilbudet på markedet. Her er Jetshop en perfekt match for å skape skalerbare e-handelsløsninger som tilfredsstiller kravene som fremtidens netthandlere og forbrukere stiller til en moderne e-handel og kjøpsopplevelse, sier Niclas Heurlin, adm. dir. i Storm Commerce.

Sammenslåingen vil få fart på den videre utviklingen, der True SaaS og API-first er selvsagte suksessfaktorer for en vellykket digital handel. Ved å kombinere de sterke sidene til selskapene, er målet å øke vekstraten og dermed levere høyere verdi til kunder, medarbeidere og aksjonærer. Det supplerende tilbudet omfatter B2C, B2B og D2C, og det er tydelige ekspansjonsplaner utover hjemmemarkedet i tiden som kommer.

Jetshop og Storm Commerce vil opptre under sine nåværende firmanavn i reisen mot et felles varemerke.

Om Jetshop

Jetshop har siden 2003 vært en innovativ teknologi-, strategi- og kunnskapspartner som brenner for at du skal lykkes i alle kanaler. Vi leverer en e-handelsplattform i skyen som gir deg de beste forutsetninger for en vellykket omnikanalhandel og grenseoverskridende handel. Med Jetshop Commerce får du en kraftig Software as a Service-plattform som er skybasert og alltid kjøres på den nyeste versjonen, med den nyeste teknologien.

Jetshop har i dag 70 ansatte og kontorer i Stockholm, Oslo og Gøteborg. Blant de større eierne finner man blant annet Stella Capital. Kundelisten inkluderer blant annet Bergans of Norway, Coolstuff, 8848 Altitude, Lagerhaus, Scorett, Hööks, A Days March, Svenska Hem og Flattered.

Om Storm Commerce

Storm Commerce har siden 2008 tilbudt en avansert plattform for digital handel. Sammen med våre Solution Partners skaper vi skalerbare e-handelsløsninger som kundene kan vokse med i lang tid. Vi er eksperter på digitalisering av forretningsprosesser og vil være en drivkraft i den digitale omstillingen innen handelen.

Storm Commerce har sitt hovedkontor i Stockholm og blant de større eierne finner man blant annet Verdane. Kundelisten inkluderer blant annet Cervera, Royal Design, Adlibris, Blåkläder, Spendrups, Swedish Match, Rusta, Hylte Jakt & Lantman, Lets Deal, Kitchentime, Sportson, Colorama og Kinnarps.

For mer informasjon

Fredrik Hedblom, adm. dir., Jetshop
+ 46 (0)735 – 18 15 76
fredrik.hedblom@jetshop.se

Niclas Heurlin, adm. dir., Storm Commerce
+ 46 (0)736 – 50 79 87
niclas.heurlin@storm.io

Norce is a Nordic leader in software-as-a-service (SaaS) commerce. We provide retailers, brands and B2B customers with powerful tools for growth. Through a composable architecture, an open platform (API-first) and cloud-based offering (True SaaS), we let solution partners and e-tailors create tomorrow's customer journeys. Together, we accelerate the transformation of digital commerce. With over two decades of continuous evolution, built by e-commerce pioneers seeking to design the ultimate platform for online commerce, the product stands out for its ability to meet the highest standards. Norce is today trusted by some of the Nordic region’s most successful companies including Cervera, Royal Design, Cellbes, Swedish Match and Blåkläder. Annually, over ten million transactions take place through the platform, to a value exceeding EUR 1,3 billion. Our team of +100 dedicated experts operates from Stockholm, Gothenburg, Oslo, and Gdansk with one common objective, creating superior value for our customers and partners. For more information, visit norce.io or follow us on LinkedIn, Instagram, and Facebook.