BIM-seminar i Molde og Ålesund

Nylig arrangerte Norconsult BIM-seminar i Molde og Ålesund. Marius Jablonskis og Marius Alnes fra Norconsult og Harald Juvland fra AF Gruppen fortalte om sitt arbeid med BIM, til stor begeistring for kunder, samarbeidspartnere og egne ansatte.

Totalt møtte ca. 100 inviterte kunder og samarbeidspartnere opp i de to byene for å høre om hvordan Norconsult og AF Gruppen jobber med tegningsløse prosjekter. Norconsults Marius Jablonskis snakket om det prisbelønte arbeidet Norconsult har gjort på Vamma 12-prosjektet, mens Marius Alnes hadde fokus på hvordan Revit Collaboration ble benyttet under arbeidet på det siste tilbygget på Nye Moa Amfi i Ålesund. Harald Juvland fra AF Gruppen viste hvordan entreprenører brukte det tegningsløse produksjonsgrunnlaget fra Norconsult i prosjektene.

– Målet med arrangementet var å bevisstgjøre kunder, samarbeidspartnere og egne ansatte på hvor langt den tegningsløse teknologien har kommet, samt inspirere kunder og samarbeidspartnere til bruk av den nye teknologien, sier leder ved Norconsults kontor i Molde, Jo Sigurd Vold.