Jan Henning Quist, ECT og Bård hernes, Norconsult. Foto: Trygve Indrelid / NTB

Konkurransetilsynet har godkjent Norconsults oppkjøp av ECT

Konkurransetilsynet har nå godkjent Norconsults oppkjøp av ECT. Transaksjonen forventes gjennomført før jul.

Oppkjøpet ble offentliggjort 18. september, men var betinget av godkjenning av Konkurransetilsynet.

– Vi ser frem til å få ECT-medarbeiderne med på Norconsult-laget. Vi utfyller hverandre svært godt, og styrker nå vårt tverrfaglige tilbud til markedet ytterligere, sier konserndirektør i Norconsult, Bård Sverre Hernes.

Norconsult og ECT har samarbeidet i flere oppdrag innenfor markedsområdene samferdsel og bygg og eiendom. Dette er de største markedsområdene i Norconsult, og oppkjøpet vil gi økt kapasitet, styrket kompetanse, spennende synergieffekter og gode utviklingsmuligheter for medarbeidere.

– Sammenslåingen er en naturlig videreføring av samarbeidet, og et riktig neste steg for ECT. Vi gleder oss til å ta fatt på denne reisen, sier Jan Henning Quist, partner i ECT.

ECT er i dag Norges største selvstendige rådgivende ingeniørselskap innen elektroteknikk. Selskapet har 110 medarbeidere, fordelt på kontorer i Drammen, Hønefoss, Lysaker, Trondheim og Gol. Som rådgiver utfører ECT planlegging og prosjektering av elektrotekniske installasjoner i de fleste typer bygg og anlegg, og har utviklet en sterk prosjekt- og ledelseskultur som er svært viktig i tverrfaglige prosjekter.

Tags

Norconsult er Norges største og en av de ledende tverrfaglige rådgiverbedriftene i Norden, med virksomhet som spenner over fire verdensdeler. Våre tjenester er rettet mot samfunnsplanlegging, prosjektering og arkitektur. Norconsult er engasjert i prosjekter innen bygg og eiendom, samferdsel, energi, industri, vann og avløp, olje og gass, miljø, plan, arkitektur, sikkerhet og IT. Av selskapets 4 300 medarbeidere arbeider om lag 3 200 i Norge. Norconsult har mer enn 100 kontorer i Norge og internasjonalt. Hovedkontoret ligger i Sandvika utenfor Oslo. Selskapet er eid av medarbeiderne. (Tall per 01.01.2020)

Benedicte Bratt Jakhelln