Norconsult valgte Gi Gaven Videre

I år har Norconsult valgt Gi Gaven Videre som samarbeidspartner for årets julegave til veldedige formål.

Norconsult har i flere år støttet ulike veldedige formål som er stemt frem av selskapets medarbeidere. I år har selskapet valgt å samarbeide med Gi Gaven Videre, noe som lar hver enkelt medarbeider donere en gave til det formålet de engasjerer seg sterkest for.

– Gi Gaven Videre er unikt fordi medarbeiderne våre selv kan bestemme hvilke formål de ønsker å støtte. I Norconsult har vi en tydelig bærekraftstrategi, og falt derfor også for løsningen som knytter de ulike veldedige formålene direkte til FNs bærekraftsmål, sier leder for marked, kommunikasjon og strategi, Hege Njå Bjørkmann.

Gi Gaven Videre har over 90 ulike formål innen 20 ulike kategorier som medarbeiderne kan velge mellom. Alle er kvalitetssikret av Innsamlingskontrollen eller Innsamlingsrådet.

– Bedrifter som velger å kjøpe veldedige gavekort hjelper med å redusere overforbruk i samfunnet, og med den digitale løsningen er det heller ingen gaver som skal fraktes langt og blir produsert på lite bærekraftige måter, sier gründer av Gi Gaven Videre, Aksel Mjøs.

Andre samarbeidsavtaler
Norconsult har, i tråd med selskapets mål for samfunnsansvar, inngått langvarige samarbeid med organisasjonene MOT og Ingeniører Uten Grenser. I tillegg samarbeider Norconsult med flere lokale tiltak, som for eksempel NRG/NRG-U (Norges Realfagsgymnas/ Ungdomsskole) og langrennslaget Team Norconsult ved hovedkontoret.

Gi Gaven Videre er et initiativ av ekteparet Aksel og Kari Mjøs. Aksel er førsteamanuensis ved NHH og styreleder i Kavlifondet, mens Kari er selvstendig næringsdrivende, bonde på Osterøy og representant i kommunestyret. Gi Gaven Videre startet som et pro bono-prosjekt sammen med PwC, Sparebanken Vest, Keyteq, Balder Betaling og Prospera. Stadig flere gode krefter bidrar nå, som eksempelvis Grieg Foundation, GC Rieber, Oktan Bergen og studenter ved Høyskolen Kristiania og Norges Handelshøyskole.