RIF-jubileum: Overrakte gaver til vital 100-åring

Rådgivende Ingeniørers Forening (RIF) fyller 100 år, noe foreningen allerede har markert i Oslo rådhus. I går var det imidlertid klart for medlemmenes egen feiring av RIF, og et foto av Norges største elvekraftverk, Vamma 12, var en av gavene fra Norconsult.

En rekke ledere fra medlemsbedriftene til RIF hadde møtt opp til frokost og gaveoverrekkelse hos foreningen torsdag.Alle de tilstedeværende medlemsbedriftene hadde med seg foto av utvalgte prosjekter de selv har prosjektert.

– Vi setter pris på foreningens arbeid

Fra Norconsult var det konserndirektør Fride A. Hærem som overrakte gaver: Prosjektbilder fra Vamma12, bybru Flekkefjord og Oslo lufthavn.

– Norconsult er «bare» 90 år. Allerede i 1930 henvendte RIF seg til Norconsult og lurte på om vi kunne være med å prosjektere et kraftverk på Island. Det var Norconsults første utenlandsprosjekt og starten på samarbeidet med RIF. Vi setter vi utrolig stor pris på det arbeidet foreningen gjør, både for å samle oss som næring på tvers av hele verdikjeden – og ikke minst at den holder politikerne våre i ørene slik at de aldri glemmer hvem vi er, sier Hærem.

Stolt RIF-leder

Det var en stolt og glad RIF-sjef som kunne motta lovord og flotte veggbilder av en rekke prosjekter som medlemsbedriftene har vært involvert i.

– Vi har blitt nominert til en av verdens beste bransjeforeninger for rådgivende ingeniører, i konkurranse med både med Kina og USA, og det er en fin ting å ta med seg når man er blitt 100 år, sa administrerende direktør i RIF, Liv Kari Skudal Hansteen, til Byggeindustrien.

Du kan lese mer om gavedrysset på bygg.no ved å klikke her: https://www.bygg.no/article/1417395

• bygg og eiendom