Sotra Link er tildelt OPS-kontrakt på Sotrasambandet

OPS-selskapet Sotra Link er tildelt kontrakt på Sotrasambandet, Norgeshistoriens hittil største fastpriskontrakt innen samferdsel. Det ble offentliggjort av Statens vegvesen på en pressekonferanse. Norconsult er en av to norske rådgiverbedrifter som inngår i konsortiet.

– Dette bekrefter vår posisjon som ledende innen store samferdselsprosjekter, og vi er svært glade for å få lov til å være med på dette gigantprosjektet med et sterkt team ledet av Marie Broo. Spesielt hyggelig synes vi det er at Statens vegvesen trekker frem Norconsults verdensledende kompetanse innen bruer som positivt for prosjektet. Nå ser vi frem til et godt samarbeid med de andre deltakerne i konsortiet, sier Sigurd Rugsland, direktør for samferdsel i Norconsult.

Sotra Link skal finansiere, prosjektere, bygge, drifte og vedlikeholde veianlegget. Dette er den største enkeltkontrakten Statens vegvesen noensinne har inngått, og den største kontrakten som er tildelt i EU hittil i 2021, skriver Statens vegvesen i en pressemelding.

Les hele pressemeldingen fra Statens vegvesen her: Sotra Link er vinner av OPS-kontrakten på Sotrasambandet | Statens vegvesen

• samferdsel