Norconsult er ingeniørstudentenes drømmearbeidsgiver

For andre året på rad er Norconsult kåret til Norges mest attraktive arbeidsgiver blant ingeniør- og teknologistudentene. Spennende arbeidsmuligheter, et spesielt godt arbeidsmiljø og storsatsing på studentansettelser legges merke til blant de nyutdannede.

– Resultatet gjenspeiler flere år med målrettet arbeid for å være det mest attraktive selskapet i bransjen. Vi lever av kompetanse, og skal ha bransjens mest kompetente medarbeidere. Vi jobber hardt for å tiltrekke oss de beste studentene og har bred tilstedeværelse på høyskoler og universiteter i Norge. Norconsult har de siste årene satset stort på ansettelser av nyutdannede studenter. Studentene møter et internasjonalt konsern med sterk lokal tilstedeværelse, som byr på spennende arbeidsoppgaver og et veldig godt arbeidsmiljø. I vår årlige medarbeiderundersøkelse scorer vi helt i toppen av bedrifter i Norge målt på trivsel og engasjement, sier konserndirektør Fride A. Hærem.

Skal fortsette å ansette kompetente medarbeidere.
I løpet av 2015 fikk Norconsult 250 nye medarbeidere med på laget. Selskapet forventer at tallet vil ligge på rundt 200 inneværende år.

Karrierebarometeret kartlegger hva som påvirker studentene når de skal velge arbeidsgiver, og er utviklet av selskapet Evidente i samarbeid med Karrierestart. Undersøkelsen gjennomføres en gang i året, og flere tusen studenter ved norske universiteter og høyskoler kårer den mest attraktive arbeidsgiveren innenfor kategoriene økonomi og ingeniør/teknologi.

Karrierebarometeret 2016 - topp 10 blant ingeniør-/teknologistudenter

1. Norconsult
  2. Multiconsult
  3. Rambøll
  4. SINTEF
  5. FMC Technologies
  6. Asplan Viak
  7. COWI
  8. Statkraft
  9. DNV GL
  10. Kongsberg Gruppen

(Listen ble publisert i Aftenposten torsdag 28. april.)

Les mer om undersøkelsen og se listene her.

• rekruttering og ansatte

Norconsult er Norges største og en av de ledende tverrfaglige rådgiverbedriftene i Norden, med virksomhet som spenner over fire verdensdeler. Våre tjenester er rettet mot samfunnsplanlegging, prosjektering og arkitektur. Norconsult er engasjert i prosjekter innen bygg og eiendom, samferdsel, energi, industri, vann og avløp, olje og gass, miljø, plan, arkitektur, sikkerhet og IT. Av selskapets 3 000 medarbeidere arbeider om lag 2 200 i Norge. Norconsult har 79 kontorer i Norge og internasjonalt. Hovedkontoret ligger i Sandvika i Bærum. Selskapet er eid av egne medarbeidere.