Gå videre til innhold
Wood Hotel Bodø henter stjernekokk Christian André Pettersen til ny restaurant-satsning

Pressemelding -

Christian André Pettersen skal gjennom sitt selskap, Nord Matstudio, lede utviklingen av Wood Hotel Bodøs nye restaurant. Han har lang erfaring som kjøkkensjef og har hentet hjem flere priser, blant annet gullmedalje og Årets kokk i Norge og flere medaljer i Bocuse d’Or.

Nå er det klart at den talentfulle stjernekokken Christian André Pettersen og hans dyktige Nord-kolleger har sluttet seg til Wood-teamet for å utvikle de beste rammene for hotellets kommende restaurantkonsepter. Hotellet, som har en imponerende utsikt og en ambisiøs bærekraftig visjon, vil offisielt åpne dørene den 30. April 2024.

Den høytflyvende restauranten vil ligge i hotellets syvende etasje og vil by på panoramautsikt over havet, Lofotveggen og ikoniske Landegode. General Manager på Wood Hotel Bodø, Kenneth Stensland, er stolt over sin nye restaurantpartner:

– Jeg er naturligvis kjempeglad for dette samarbeidet med Wood Hotel Bodø. Med en imponerende erfaring og lidenskap for faget, er Nord Matstudio den perfekte partner til å lede utviklingen av restauranten. Visjonen vår er å sette Bodø og hotellet på det kulinariske verdenskartet, samtidig som vi bruker lokale råvarer og bærekraftige prinsipper som speiler hotellets merkevare.

Christian Andrè Pettersen etablerte nylig Nord Matstudio i Stavanger sammen med Rasmus Skoglund og Simon Engen, alle med opprinnelse fra Bodø. Skoglund og Engen har, i likhet med Pettersen, lang erfaring med restaurantdrift, konsept og menyutvikling.

– Forutsetningene for å lykkes i å skape et unikt konsept i hjembyen vår er skyhøye når man har god kjennskap til byens identitet, kultur og historie. Dette sammen med en solid nasjonal og internasjonal erfaring som har blitt høstet på veien, er vi sikre på at dette er en match som skal skape positive ringvirkninger også langt utenfor bygrensene, sier Christian André Pettersen.

Selv om detaljer om meny og restaurantnavn for øyeblikket holdes hemmelige, kan gjestene forvente en smakfull opplevelse basert på autentiske nordnorske ingredienser og kulinarisk nyskapning.

Om Nord Matstudio:

Nord er et matstudio grunnlagt av tre dyktige individer fra Nord-Norge. Etter å ha opplevd hver sin kulinariske reise gjennom restauranter, catering, konkurranser og konseptutvikling, har de nå gått sammen og etablert et fremragende matstudio i Stavanger. Med omfattende erfaring innenfor ulike restaurantkonsepter, fra fine dining til bistro og mat- og vinbar, bistår de med utvikling av mat- eller restaurantkonsepter, kjøkkenøkonomi, kursing av personell og mer.

Christian André Pettersen er en enestående kokk med en enestående merittliste. Han er Norges mestvinnende konkurransekokk og kan skryte av å ha vunnet tittelen som europamester i Bocuse d'Or hele to ganger. Gjennom sine utallige konkurranser har han opparbeidet seg en imponerende kompetanse innen konseptuell tenkning, kreasjon av unike retter og evnen til å finne innovative løsninger.

Rasmus Johnsen Skoglund er en erfaren og allsidig kokk som har beveget seg sømløst mellom kokkekonkurranser, fine dining og bistro. De siste årene før han etablerte seg i Nord Matstudio dedikerte han seg som mat- og konseptansvarlig for en anerkjent restaurantgruppe med restauranter spredt over hele Norge.

Simon Normann Engen er en imponerende profesjonell kokk med over 15 års erfaring innen restaurantbransjen. Han har gått fra å være lærling på kjøkkenet til å nå posisjonen som konsernkjøkkensjef, med ansvaret for hele 7 serveringskonsepter i Bodø før han flyttet til Stavanger.

Nordic Hotels & Resorts samler unike merkevarer under en paraply. Fra august 2019 er vi totalt 39 drifts- og medlemshoteller, og en restaurant og flere prosjekter på gang. Felles for alle våre hotell er at vi tilbyr gjester nye, ekstraordinære hotellopplevelser.

For mer informasjon, kontakt:

Marte Ruus, Marketing Dept., Wood Hotel Bodø, E-post: marte.ruus@nordichotels.com

Nordic Hotels & Resorts give you a Reason to Travel by providing captivating and curated guest experiences brought to life through devoted people, inspiring design and great storytelling

Pressekontakt Director of Brand and Communication +46 733 582 488

One of a kind, part of a team

Nordic Hotels & Resorts samler unike merkevarer under en paraply. Fra august 2019 er vi totalt 39 drifts- og medlemshoteller, og en restaurant og flere prosjekter på gang. Felles for alle våre hotell er at vi tilbyr gjesten nye, ekstraordinære hotellopplevelser.