Klar for jubileumsfeiring: Roger Nilsen (t.v), Ragnar Rasmussen, Geir Haarvik, Ragnvald Lynghaug og Andreas Rasmussen (t.h) fra Nordvik Glomfjord. Foto: Nordvik AS.

20 år i Glomfjord

Bedriften ble etablert i 1987 og har drevet bilverkstedet i Glomfjord siden 2000. På fredag fyller Nordvik Glomfjord 20 år og feirer med kake, kaffe og gratis påfylling av spylervæske: -Alle er velkommen, forteller driftsleder Andreas Rasmussen

Historien til Nordvik Glomfjord strekker seg helt tilbake til da Ragnar Rasmussen og Terje Simonsen etablerte Neverdal Auto i 1987. Bilverkstedet var kjent som tettstedets lokale verksted, med reparasjon og vedlikehold av både lette- og tunge kjøretøy. I 2000 ble bilverkstedet solgt til Nordvik, før de fikk nytt navn og flyttet inn i nye lokaler et steinkast unna Glomfjord sentrum.

Det har vært store endringer i bilbransjen de siste årene, og flere av konkurrentene våre er enten forsvunnet eller har endret konsept. At vi fortsatt står her i dag er en enorm tillitserklæring og en bekreftelse på at vi gjør mye riktig, forteller Andreas. Han berømmer kundene for å handle lokalt, og er takknemlig for støtten: -Målet vårt har hele veien vært å skape gode opplevelser, og det er ganske gøy å tenke på at flere av kundene som vi ble kjent med under etableringen fortsatt besøker oss i dag. Teamet i Glomfjord består i dag av seks medarbeidere hvor Andreas er driftsleder. Han overtok rollen etter sin far, Ragnar Rasmussen i 2019. -Det har vært veldig spennende å ta fatt på min nye rolle, samtidig som jeg har hatt god støtte i engasjerte kolleger. Vi er en god gjeng som har vært her i mange år, noe som har vært en viktig suksessfaktor for å lykkes. Å være en del av Nordvik gjør at vi kan konsentrere oss om å drifte godt lokalt, samtidig som vi har en trygghet i å være en del av et større system. Her spesielt med tanke på innkjøp, fagkompetanse og andre fellestjenester.

Alle kunder i Glomfjord inviteres til kake og kaffe i butikken førstkommende fredag kl. 07:30-15:30 med gratis påfylling av spylervæske.

I Nordvik Gruppen inngår selskapene Nordvik AS, Nordvik Mobility AS, Nordvik Eiendom AS og M Nordvik AS.