NCF sine føringer for ritt i april

Ingen nasjonal sesongstart i april

Fredag 13 mars 2020

Norges Cykleforbund går i dag ut med en avlysning av alle internasjonale og nasjonale ritt i april. NCF har hatt en god dialog med arrangørene og alle var enig om avlysning eller endring av dato for rittene.

Dette omfatter NorgesCup Terreng Rundbane Nr. 1 og 2, Haugstadskogen open 2020, arrangert av Vigrestad SK. Dette rittet hadde UCI status 2 på NorgesCup nr 2. Det vil også gjelde NorgesCup Landevei Nr. 1 og 2 på Levanger, arrangert av IL Sverre.

Avlysningen gjelder også Uoffisielt NM i Fatbike, Skaidi Xtreme, som skulle blitt arrangert 28.03.2020 av Hammerfest SK.

NCF anmoder alle arrangører av ritt i april 2020 til å se på alternative datoer for rittet, eller å avlyse rittet.

For arrangører av ritt i mai anbefaler NCF å stoppe påmeldingen inntil videre, og ikke åpne påmeldingen der den ikke er åpnet enda.

For breddeaktivitet anbefaler NCF å følge føringene fra FHI (Folkehelseinstituttet), NIF (Norges Idrettsforbund) og lokale helsemyndigheter.

Angående påmelding og avlysninger for arrangører og deltakere

Refusjon av påmeldingsavgift er opp til arrangøren, og info på innbydelsen er gjeldende ved påmelding.

NCF sin føring er at de påmeldte får refundert hele påmeldingsavgiften dersom avlysningen skjer med mer enn en 24 timer igjen til rittstart. Dersom rittet blir avlyst med mindre enn 24 timer før rittstart av uforutsette hindringer skal 50 % av påmeldingsavgiften tilbakebetales deltakeren, resten beholder arrangøren for å dekke påbegynte kostnader i forbindelse med arrangementet

NCF oppfordrer arrangører av ritt i mai til å vente med å åpne påmeldingen inntil videre og ta med info angående retningslinjene ved avlysning i invitasjonen.

• Andre sporter

• norges cykleforbund