Tiller og Bjørnsrud inn til seier i NC 3 i Sandnes

Det ble seier til Hedda Wallstrøm Johansen, Kristjan Osaland, Miriam Bjørnsrud og Rasmus Fossum Tiller i søndagens NorgesCup i landevei i Sandnes.

I K Junior var det Hedda Wallstrøm Johansen som tok seieren i søndagens NorgesCup i Sandnes. Det var kun fire juniorjenter som stilte til start, mye grunnet landslagsoppdrag for blant annet NorgesCup lederen Ingvild Gåskjenn. Det ble kjørt jevnt hardt i kvinnefeltet, men Johansen hadde kontroll og var eneste juniorjente som holdt følge med seniordamene inn til mål. Hun spurtet inn til en flott seier og vant foran Julie Kristina Fatnes som var et stykke bak.

- Jeg var vert mye syk i det siste, men jeg er veldig klar for NM og ser lyst på det, sier Johansen.

I M Junior var det Kristjan Osaland som vant foran Olav Hjemsæter og Sindre Kulset. Det ble kjørt hardt under rittet med mye støting underveis. På runde nummer to kjørte NorgesCup lederen, Iver Knotten hardt og dette preget feltet. Det var 12 ryttere som fikk en luke på de neste rundene. De samarbeidet godt og i siste motbakke rykket Osaland og var 4 sekunder foran Hjemsæter i mål.

- Det er deilig å levere når det gjelder og det kjennes bra ut før NM, sier Kristjan Osaland

I K Senior var det en forventet seier på hjemmebane for Hitech Products som stilte med 6 damer til start. De kjørte oppe et høyt tempo med gjentatte bruddforsøk. Emilie Moberg var lenge i brudd og det var hardt kjør i feltet for å tette bruddene. Bjørnsrud kjørte seg opp til Moberg og rykket i siste motbakke før mål. Det holdt til seier i søndagens siste NorgesCup før Norgesmesterskapet i Bodø som starter 19 juni.

- Jeg føler at jeg er i rute til NM i Bodø, sier Miriam Bjørnsrud

I M Senior var det et sterkt felt som rullet ut fra Sandnes. Det ble kjørt aktivt underveis og det var få som var interessert i en samlet spurt. Flere brudd ble etablert og det var sterk kjøring av utbryterne underveis. Da det var en runde igjen var det Markus Hoelgaard som ledet med en god luke til gruppen bak. Ut på den siste runden ble en gruppe dannet og Rasmus Fossum Tiller rykket før finalen i Sandnes. Han kom alene til mål, med Anders Skaarseth og Håvard Blikra like bak

- Det var utrolig bra kjørt av laget i dag og absolutt en lagseier, sier Rasmus Fossum Tiller.

K Junior

• 1.Hedda Wallstrøm Johansen (Grenland Sk)
  • 2.Julie Kristina Fatnes (Sandnes Sykkelklubb)
  • 3.Stine Marie Snortheim (Eidsvoll SK)