Gå videre til innhold
Viktige navn: Det blir topptungt på NLFs Transportkonferanse 2019 18.-19. januar på Holmen Fjordhotell. Foto: Arkiv

Rekordoppslutning rundt transportkonferansen

Når dørene åpner for NLFs tradisjonsrike transportkonferanse fredag, er allerede en milepæl nådd: Aldri før har man sett så mange forhåndspåmeldinger. – Det viser bare hvor aktuelt og viktig det er å begynne transportåret på denne måten, forteller NLF-direktør Geir A. Mo.

Over 200 deltakere har meldt seg på NLFs transportkonferanse, som åpner i dag på Holmen Fjordhotell i Asker. Deltakerne består av alt fra engasjerte NLF-medlemmer, politikere, beslutningstakere, næringslivsrepresentanter, samarbeidspartnere og andre transportinteresserte mennesker.

– Med både samferdselsministeren, arbeids- og sosialministeren og flere toppolitikere på programmet kan vi love et spennende og høyaktuelt innhold. Vi gleder oss til å høre hva statsrådene mener om den nye regjeringsplattformen og hvordan den vil påvirke det fremtidige arbeidet i samferdselssektoren, sier administrerende direktør i NLF, Geir A. Mo.

Samferdselsministeren svarer på spørsmål

Det endelige programmet avslører også mange spennende høydepunkter: Hvordan vil samferdselsminister Jon Georg Dale møte transportnæringens behov i 2019, med et rekordstort etterslep på vegene og stadig flere ulykker knyttet til utenlandske vogntog med manglende vinterutstyr og kompetanse?

Hva skjer med EUs mobilitetspakke?

Den siste tiden har det også rådet fullstendig kaos i EU med arbeidet rundt den kommende mobilitetspakken. Hva vil skje i 2019? Får man endelig frem en enighet rundt spørsmål som kabotasje, utstasjonering og bruk av smarte tachografer, eller blir man nødt til å utforme nye, nasjonale lovgivninger i fravær av sentral styring?

Fullt fokus på transportkriminalitet

Aldri før har innsatsen mot arbeidslivskriminalitet i transportsektoren vært sterkere, og myndighetene har ikke tenkt å hvile enda: Arbeids- og sosialminister Anniken Hauglie stiller selv opp på konferansen for å gi siste nytt. Deretter vil Statens vegvesens krimenhet gi et usminket bilde av realitetene ute på vegene, fulgt av en debatt hvor både Hadia Tajik (AP) og Erlend Wiborg (Frp) i arbeids- og sosialkomiteen står klare til utspørring av NLF-direktør Geir A. Mo.

Utfordrer bilselgerne på direkten

Til å lede deg gjennom hele det spennende programmet har man ingen ringere enn «motorhodet» Jan Erik Larssen, som høstet både rungende latter og applaus etter sin innsats på konferansen i 2018. Han får også æren av å styre en uformell sesjon hvor lastebilimportørene stiller sine beste bilselgere til disposisjon. Hvem kan målbinde Jan Erik Larssen? Det finner du ut på NLFs transportkonferanse!

Les mer om innholdet her

NLF representerer

• 3 200 bedrifter
  • 15 000 lastebiler
  • 20 000 sysselsatte
  • 25 milliarder kroner i omsetning

NLF har

• Medlemsbedrifter i alle fylker
  • 9 kontorer i Norge
  • Brussel-kontor

"Full aksept for norsk godstransports nytte for samfunnet"

NLF har cirka 4.000 medlemmer som eier 15.000 lastebiler/vogntog og lettere nyttekjøretøyer. NLFs medlemsbedrifter har 20.000 ansatte og omsetter for 25 milliarder kroner.

Norges Lastebileier-Forbund
St. Olavsgt. 25