Banksjef i Sparebanken Sør Sandefjord Beate Haakestad og styreleder i Norges musikkorps forbund Sør Christine Hermansen

Delte ut 5,2 millioner til skolekorps

I forbindelse medfestkonsert og premieutdeling på Hjertnesfestivalen søndag, overrakte banksjef i sparebank Sør, Beate Haakestad, en sjekk på 5,2 millioner kroner til alle skolekorpsene i sittområde. Gaven er en av flere større gaver som banken deler ut i forbindelse med sitt 200 års jubileum.

Det har myldret av musikk og spilleglede på Hjertnes kulturhus denne helgen. I år har det deltatt hele 64 korps og 14 ensembler i de ulike konkurransene på Hjertnesfestival. 1600 musikanter, fra 7 til 70 år har vært i sving i løpet av helgen.

Randesund skolemusikk fra Kristiansand gjorde rent bord på årets regionmesterskap for skolekorps, Hjertnesfestivalen 2024. De vant både 1. og 4. divisjon

Randesundskolemusikk fra Kristiansand gjorde rent bord på årets regionmesterskap forskolekorps, Hjertnesfestivalen 2024. De vant både 1. og 4. divisjon skolekorpsmed sitt hoved- og juniorkorps.

Volden og RingshaugSkolekorps fra Tønsberg vant 2. divisjon og Granly skolekorps fra Horten gikktil topps i 3. divisjon skolekorps.

Det var mye fin musikk å høre, og for mange korps er enslik konkurranse en viktig del av læringen. Alle korps får med seg utfyllendekonstruktive tilbakemeldinger fra dommerne, som kan brukes til inspirasjon forvidere arbeid. Festivalen gikk av stabelen 9.-10. mars med konserter i tresaler parallelt i Hjertnes kulturhus og på Park hotell.

Hjertnesfestivalenarrangeres årlig av Norges musikkorps forbund Sør i samarbeid med Janitsjarringen iSandefjord.

For fullstendig resultatliste:

Norges Musikkorps forbund (NMF) er den største kulturfrivillige organisasjonen i Norge, med over 60 000 medlemmer fordelt på ca. 1600 medlemskorps. Vi ønsker å bidra til å fremme og videreutvikle musikk og drill i Norge, i og med samfunnet rundt oss.

Vi har hovedkontoret i Bergen, hvor litt over 20 ansatte jobber. I tillegg har vi åtte regionskontorer, hvor til sammen litt over 20 personer jobber, fra Tromsø i nord, til Trondheim og Molde, Bergen, Stavanger, Sandefjord, Lillehammer og Oslo.

Vår visjon er en enkel, men kraftfull: Korpsglede for alle!

Finn Arne Dahl Hanssen

Daglig leder NMF Sør + 47 909 56 893