44 drillkorps deltok på årets NM korpsdrill - og det var totalt 543 startnummer i asjon.

Historisk NM korpsdrill

Årets NM vil først og fremst bli husket for to ting. At det var digitalt, og at det var første gang det ble konkurrert i kategorien 3 Baton.

Thea Fjæraa (22) fra Oslo Drill er en av deltakerne som ble historisk ved å delta for første gang på NM i den nye kategorien Solo 3 Baton. Hun stilte i aldersklassen Adult, som er ny på NM i år.

- Hvordan er det å være med på årets NM korpsdrill?
- Med tanke på pandemien som har herjet de siste 15 månedene, var det veldig deilig å få konkurrere igjen, og ikke minst få se hvordan alle har utviklet seg denne annerledes sesongen. Årets NM er et for historiebøkene og viser at digitale konkurranser faktisk er en mulighet, men selvfølgelig krysser vi alle fingrene for en mer normal konkurransesesong til året.
- Hvordan har du forberedt deg til konkurransen?
- Personlig så har NM-oppkjøring vært vrient med veldig mye stengte haller. Alle har hatt stengte haller på et tidspunkt, men Østlandet har nok vært hardest rammet med nedstengning siden november. Så det har vært mange kreative løsninger for trening, og heldigvis åpnet det like før fristen for å sende inn, slik at det ble mulighet til filming, sier Thea.

Sendingen kan ses her.

Vår visjon er "alle snakker korps". Våre verdier er "inkluderende, inspirerende, engasjert".

Finn Arne Dahl Hanssen

Daglig leder NMF Sør + 47 909 56 893