Det er viktig at alle barn og unge har tilgang til faste fritidsaktiviteter, uavhengig av kjønn, etnisitet og inntekt.

Norges Musikkorps Forbund signerer fornyet Fritidserklæring

Torsdag er det offisiell signering av den fornyede Fritidserklæringen. En rekke statsråder vil være til stede, og Norges Musikkorps Forbund er en av organisasjonene som nå signerer Fritidserklæringen.

- Det gir en ekstra motivasjon for at vi kan fortsette vårt systematiske arbeid for å få med flere i vår aktivitet. Vi vet at verdien av å ha med barn og unge i fast ukentlig aktivitet er stor. Vi skal jobbe hardt for å få Fritidserklæringen helt ut til det enkelte medlemskorps, så må stat og kommune gjøre sin del av jobben for at Fritidserklæringen blir en realitet og blir relevant ute i lokalsamfunnene, sier NMFs president, Rita Hirsum Lystad.

Vår visjon er "korpsglede for alle". Våre verdier er "Fellesskap – Trygghet – Mestring – Utvikling".