Gå videre til innhold
Uffe Tomasgaard ligger på 8. plass i verdenscup-regatta i Nederland. FOTO: Morten Jensen

Blogginnlegg -

God start for Uffe Tomasgaard i verdenscup-regatta

Uffe Tomasgaard fra Drøbaksund Seilforening har fått en god start i verdenscup-regattaen i Almere i Nederland som startet onsdag (30. mai).

Blant 56 deltakere ligger Uffe Tomasgaard på en sterk 8. plass i OL-klassen ILCA 7 etter første dag, og han avsluttet gårsdagens seilaser med en 4. plass. Uffe er eneste norske deltaker i klassen. Duko Bos fra Nederland leder.

I den foilende OL-brettklassen iQFOiL ligger Endre Funnemark fra Kongelig Norsk Seilforening (KNS) på en foreløpig 13. plass, mens duoen Mathias Berthet og Jeppe Nilsen (KNS) er nummer 17 i tomannsjolle-klassen 49er.

Verdenscup-regattaen avsluttes søndag.

Uffe Tomasgaard er en yngre bror til Hermann Tomasgaard, som vant OL-bronse i Tokyo i 2021.

Eirik Verås Larsen

Sportssjef 979 67 669‬
Morten Jensen

Pressekontakt Informasjonsmedarbeider +47 911 93 917

Seilglede for alle – i et rent hav!

Norges Seilforbund skal ivareta interessene til alle seilforeningene og alle seilere i alle kategorier. Norges Seilforbund (NSF) er en nasjonal organisasjon for seiling i alle former. NSF er tilsluttet Norges Idrettsforbund (NIF) og det internasjonale seilforbundet: World Sailing. Norges Seilforbund har 118 medlemsforeninger med ca. 22 000 medlemmer.

Norges Seilforbund
Ullevål Stadion