Gå videre til innhold
Hermann Tomasgaard er for fullt med i kampen om VM-tittelen i OL-klassen ILCA 7.

Hermann Tomasgaard seiler om VM-gull

Etter halvseilt verdensmesterskap i OL-klassen ILCA 7, er Hermann Tomasgaard med i kampen om VM-tittelen.

Hermann Tomasgaard, som vant bronsemedalje i samme klasse i OL i Tokyo, åpnet knallsterkt med tre seire og ledet mesterskapet. Nå, etter at de seks første seilasene er gjennomført, ligger han på bronseplass, men kun noen små poeng bak den ledende hjemmefavoritten Matt Wearn fra Australia og briten Michael Beckett.

Denne trioen har skilt seg ut, og har fått et poengforsprang på de øvrige 150 deltakerne.

Mesterskapet foregår i Adelaide i Australia. Fire seilaser gjenstår hvoretter de ti beste møtes i en avsluttende medaljefinale 31. januar.

Ved siden av Hermann Tomasgaard (Kongelige Norsk Seilforening) deltar også Christoffer Sørlie (Fredrikstad Seilforening). Han ligger på 16. plass, Uffe Tomasgaard (Drøbaksund Seilforening) på 47. plass og Theodor Middelthon (Stavanger Seilforening) på 77. plass

Eirik Verås Larsen

Sportssjef 979 67 669‬
Morten Jensen

Pressekontakt Informasjonsmedarbeider +47 911 93 917

Seilglede for alle – i et rent hav!

Norges Seilforbund skal ivareta interessene til alle seilforeningene og alle seilere i alle kategorier. Norges Seilforbund (NSF) er en nasjonal organisasjon for seiling i alle former. NSF er tilsluttet Norges Idrettsforbund (NIF) og det internasjonale seilforbundet: World Sailing. Norges Seilforbund har 118 medlemsforeninger med ca. 22 000 medlemmer.

Norges Seilforbund
Ullevål Stadion