Gå videre til innhold
Casper Stornes er 22 år gammel og dermed en av de yngste kvalifisert til verdensserien. Han er fra Askøy

Blogginnlegg -

Casper Stornes

Casper Stornes (f. 1997) ble nummer 16 i verdensserien sammenlagt etter en knallsesong i 2018. Som en av de aller yngste som hadde kvalifisert seg til serien, overrasket han nok resten av deltakerne da han dro i fra feltet i Bermuda i april 2018.

Han har flere gode plasseringer å se tilbake til fra i fjor. Med seieren i NM sprint vant han kongepokalen. I tillegg til seieren i Bermuda tok han fire topp-20 plasseringer i verdensserien på de seks løpene han deltok i. Han ble nummer 8 i worldcup-konkurransen i Lausanne, nummer 9 i worldcup Antwerp og nummer 3 i europacupen i Quarteira. I Ironman 70.3 i Bahrain tok han den siste pallplassen bak Kristian Blummenfelt og Gustav Iden. Alle tre slo den tidligere rekorden på distansen.

Med en allsidig bakgrunn og svart belte i karate, er Casper en utøver som har sin styrke på sykling og løp. Samtidig har han gjort store fremskritt på svømming. Han er fra Askøy nord for Bergen og representerer Bergen Triathlon Club.

Relatert materiale